استاندار قزوین گفت: کارخانجات راکد استان در قالب مجموعه‌های کارگاهی به چرخه تولید باز می‌گردند و با تبدیل یک کارخانه بزرگ به چند کارگاه تولیدی جهش تولید را بدون هیچ هزینه‌ای رقم خواهیم زد.
کد خبر: ۹۱۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 04 November 2020

هدایت‌الله جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین اظهار داشت: کارخانه‌های بزرگی در استان قزوین داریم که در این کارخانه‌های واحد اصلی یا خط اصلی تولید از بین رفته و به جای آن 30 تا 40 کارگاه تولیدی ایجاد شده که با وجود اینکه در مقیاس کارگاهی فعالیت می‌کنند اما کیفیت کار آنها صنعتی است و باید هر چه زودتر ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نمی‌توانیم به آنها پروانه فعالیت صنعتی یا صنفی بدهیم، اضافه کرد: با توجه به مکاتباتی که در این زمینه با وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم، به کارگاه‌های تولیدی ایجادشده در کارخانجات بزرگ و تعطیل‌ شده استان پروانه فعالیت صنعتی می‌دهیم و از این طریق مهمترین گام را برای جهش تولید در استان برخواهیم داشت.

جمالی‌پور ادامه داد: با ساماندهی و اعطای مجوز فعالیت صنعتی به این مجموعه‌های کارگاهی می‌توانیم کارخانجات تعطیل شده استان را دوباره به چرخه تولید برگردانیم و بخش زیادی از ظرفیت تولید واحدهای صنعتی بزرگ استان را که در حال حاضر بلااستفاده مانده را بدون هیچ هزینه‌ کردی دوباره فعال و احیا کنیم.

استاندار قزوین با ذکر اینکه این طرح به صورت پایلوت و آزمایشی در استان قزوین اجرا خواهد شد گفت: مهمترین مزیت این طرح این است که با استفاده از شرایط موجود واحدهای صنعتی راکد جهش تولید ایجاد می‌کند و هیچ هزینه و بار اضافی مالی برای دولت و تولیدکنندگان نخواهد داشت.

جمالی‌پور افزود: در سال جهش تولید و با وجود تحریم‌های موجود باید همه ظرفیت‌های تولید در استان و کشور را فعال کنیم و برای حل مشکلات اقتصادی نباید چشم به بیرون کشور داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار