یادداشت/ محمد نوری؛
13 آبان 3 سال پیش بود که ایرج شهین‌باهر سکان بلدیه تبریز را برعهده گرفت. او وارث یک مجموعه فربه با انباشت نیروی انسانی و بدهی کلان شد و این به تنهایی کافی بود تا وی در مواجه با یک آزمون سخت محک بخورد
کد خبر: ۹۱۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 03 November 2020

در این میان تحریم‌ها نیز به اوج خود رسید و مشکلات اقتصادی کشور به شکل بی‌ سابقه‌ای افزایش یافت که به تبع آن باعث ایجاد مشکلات بسیاری در امور جاری در سطح کشور شد و شهرداری تبریز نیز از این قاعده مستثنا نبود. با این حال نگاهی کوتاه به فعالیت های 3 سال گذشته گویا این مطلب است که شهردار تبریز گام‌های موثر و ماندگاری برای شهر و شهرداری انجام داده است. در این وجیزه، مختصرا به بخشی از اقدامات ۳ ساله شهین‌باهر اشاره می‌نماییم که هر کدام از آن به نوبه ی خود توفیق قابل توجهی به شمار می آید.
فسادی که در بخش‌هایی از شهرداری تبریز رخنه کرده بود به دنبال سیاست‌ موفق شهین‌باهر با ایجاد اتاق شیشه‌ای، حذف ترک‌ تشریفات و شفاف سازی امور برچیده شد تا اعتماد عمومی به مجموعه شهرداری بازگردانده شود.
با پرداخت بدهی بیش از هزار و پانصد میلیارد تومانی دوره گذشته دیگر تبریز و مردم شهر بدهکار نیست، همچنین بازگرداندن املاک شهرداری با ارزش بیش از ۴ هزار میلیارد تومان به بیت المال حائز اهمیت است.
عدم جذب نیروی مازاد حاکی از مدیریت صحیح و ايستادگی شهردار تبریز در مقابل روند غلط گذشته و فشارهاست با این وجود ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می‌شود که متاثر از نیروی مازاد به ارث رسیده از دوره گذشته می‌باشد.
عبور چرخ‌های توسعه مترو از خط یک پس از دو دهه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان و پیشی گرفتن از سایر شهرها تا جایی که صدای آنان را درآورد؛ سهم تبریز به تنهایی از کل واگن‌های در حال ساخت ۶۵ درصد وسایر شهرها ۳۵ درصد بوده و این امر موجب اعتراض آن‌‌ها شده و خواستار افزایش سهم خود بودند که البته این موضوع با مخالفت شدید شهردار تبریز و مسئولین استانی منتفی گردید.
ساختار بتن‌ شهری تبریز در جهت احیای باغ‌شهر تغییر مسیر داد و حفظ و توسعه فضای سبز تبریز در این ۳ سال به شکل قابل توجهی بروز و ظهور پیدا کرد، از نجات باغات تبریز و کاشت چند صدهزار درخت تا افتتاح هرماه یک پارک در دل محلات؛ همچنین فارغ از عدم وجود یک مورد تغییر کاربری از فضای سبز حتی شاهد تملک و تغییر کاربری مسکونی به فضای سبز در باغ صفاری نیز هستیم.
این یادداشت می‌افزاید؛ انتقال پادگان ارتش به خارج شهر، خواسته چندین ساله مردم شریف تبریز بود که پس از سه دهه محقق شد و خیابان شهدای ارتش، تقاطع در حال احداث آخر ارتش و بزرگترین پارک درون شهری تبریز در هسته مرکزی شهر که بهار آینده افتتاح می‌شود، محصول این پروژه بزرگ و ماندگار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :