ناظر گمرکات مازندران گفت: حجم تجارت خارجی گمرکات استان مازندران در ۷ ماهه سال‌جاری از ۶۱۹ میلیون دلار گذشت.
کد خبر: ۹۱۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷ 01 November 2020

موج: علی یوسفی منش اظهار کرد:سهم صادرات قطعی کالاهای غیرنفتی گمرکات استان مازندران در این مدت به میزان ۴۲۱ هزار تن به ارزش ۱۱۰ میلیون و ۳۸۸ هزار دلار رسید.

وی با اشاره به اینکه مقصد صادرات کالاهای استان مازندران به ۲۸ کشور مختلف جهان بوده، بیان کرد: عمده کشورهای طرف مبادله تجاری صادراتی گمرکات مازندران(نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل) طی این مدت عراق، روسیه ، قزاقستان ،افغانستان ، امارات ،ترکمنستان ، سوریه ورومانی بوده‌اند که بیش از ۵۰ درصد از ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل گمرک نوشهر در خصوص کالاهای وارده شده به سه گمرک نوشهر ،امیرآباد و فریدونکنار گفت: در این مدت یک میلیون و ۵۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۵۰۹ میلیون و ۴۰۶ هزار دلار از طریق این گمرکات وارد کشور شده است.

یوسفی منش تاکید کرد: ۲۷ کشور جهان شامل کشورهای روسیه ، امارت متحده عربی، ترکیه، آلمان، قزاقستان، هلند، سوئیس، عمان عمده ترین کشورهای صادر کننده کالا به گمرکات مازندران در ۷ماهه سال ۱۳۹۸ بودند .
ناظر گمرکات مازندران ردر خصوص ترانزیت کالا از گمرکات مازندران گفت : از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۱۳۹۹ میزان ترانزیت انجام شده از گمرکات مازندران ۱۲ هزار و ۶۶۱ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ از نظر ارزشی ۳۲ درصدی رشد داشته است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار