استاندار مازندران، حجم کل سرمایه‌گذاری برای شش طرح توانمندسازی اقتصادی بنیاد برکت در استان را بالغ‌بر هزار و ۹۶ میلیارد و ۱۹۲ میلیون ریال بیان کرد.
کد خبر: ۹۱۳۰۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸ 08 September 2015
به گزارش تابناک مازندران ربیع فلاح جلودار در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: به‌زودی چندین طرح اقتصادی، مدرسه و زیربنایی توسط بنیاد برکت، وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به‌منظور توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی، گسترش فضاهای آموزشی و فرهنگی و هم‌چنین توسعهٔ عمرانی در مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافتهٔ استان مازندران به بهره‌برداری می‌رسند.
وی اظهار داشت: شش طرح اقتصادی در زمینه‌های تولید ظروف یک‌بارمصرف کاغذی، انواع پکیج و کولرگازی، پیچ و مهرهٔ ماشین‌آلات سنگین، قطعات و شمش‌های فولادی، مکمل‌های دارویی و غذایی دام و طیور و محصولات لبنی، در مراسمی با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیرعامل بنیاد برکت رسماً افتتاح خواهند شد.
وی بیان داشت: این مراسم شامل افتتاح، بهره‌برداری فاز توسعه و آغاز مشارکت در طرح‌های تولیدی و توانمندسازی اقتصادی شرکت فولادین تراش آمل (فتا)، شرکت پاک کاغذ سبز، شرکت پیشتازان صنعت بابل، شرکت هانی تجارت خزر، شرکت شاد شیر شمال و شرکت نگین فسفات شمال است که در شهرک‌های صنعتی مرزن‌آباد چالوس، بندپی بابل و امام‌زاده عبدالله آمل در استان مازندران قرار دارند. هم‌چنین در این مراسم ۸ مدرسه با ۵۰ کلاس درس و یک دهنه پل افتتاح‌شده و ساخت ۱۴ مسجد و خانهٔ عالم اعلام خواهد شد.
به گفته فلاح جلودار، این در حالی است که این طرح‌ها فرصت شغلی برای حدود دو هزار و ۷۹۰ نفر را به‌طور مستقیم و غیرمستقیم در استان مازندران فراهم می‌کنند و مشارکت ۴۹ درصدی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، در شرکت‌های مذکور علاوه بر ایجاد اشتغال و توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه‌یافتهٔ استان مازندران، باعث شکوفایی اقتصادی در کل استان شده و محصولات تولیدی آن‌ها در اختیار مردم سراسر ایران نیز قرار خواهد گرفت.
وی گفت: بنیاد برکت در استان مازندران برای ساخت ۱۸ مدرسه با ۱۱۲ کلاس درس برای طرح‌های زیربنایی، ساخت خانهٔ عالم و حسینیه، مبلغ ۹ هزار میلیون ریال و برای ساخت ۹ مسجد نیز مبلغ هشت هزار و ۳۰ میلیون ریال اختصاص داده است.
استاندار مازندران بیان داشت: مشارکت بنیاد برکت در پروژه‌های اقتصادی و زیربنایی در مناطق کم‌تر توسعه‌یافته و محروم کشور درمجموع به اشتغال‌زایی و کارآفرینی، محرومیت‌زدایی و شکوفایی و رونق اقتصادی در منطقه می‌انجامد و درنهایت از روند مهاجرت ساکنان محلی به شهرهای بزرگ می‌کاهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار