اردستان با تولید یک چهارم مرغ گوشتی استان، رتبه نخست تولید مرغ گوشتی استان اصفهان را داراست.
کد خبر: ۹۰۶۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴ 06 October 2020
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اردستان با اشاره به گستردگی شهرستان و وجود ۱۵۰ واحد مرغداری فعال و ۱۴۰ هزار راس دام سبک و تعداد زیادی دام سنگین در اردستان افزود: در ۶ ماهه امسال بالغ بر ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه گوشتی و ۲۵۰ هزار قطعه پولت (جوجه تخم گذار) در این شهرستان پرورش داده شده است.

سعید راعی با بیان اینکه در این مدت ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار قطعه جوجه گوشتی و ۲۹۹ هزار مرغ تخمگذار به کشتارگاه تحویل شده افزود: درحال حاضر مرغداری‌های شهرستان بالغ بر۲ میلیون و۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی گوشتی دارند و مشکلی برای تامین مرغ مورد نیاز مردم نداریم.

وی با اشاره به وجود بیماری آنفولانزای حاد پرندگان در مناطق شمال و شرق کشور تاکید کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه تاکنون هیچ گونه موردی از ابتلا به این بیماری در شهرستان مشاهده نشده و شهرستان پاک و عاری از بیماری است.
رئیس اداره دامپزشکی اردستان از واکسیناسیون ۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین برعلیه تب برفکی در سال جاری خبرداد و گفت: از این مقدار هزار و ۶۱۸ راس گاو و گوساله، هزار و ۳۱۱ راس گوسفند و بز بر علیه تب برفکی بصورت رایگان و از ذخیره واکسن استان واکسینه شده اند.

راعی افزود: در حال حاضر بالغ بر۴۰ هزار راس دام برعلیه بیماری آبله، شاربن و دیگر بیماری‌های دامی در این‌مدت واکسینه شده و با حدود ۱۰ لیتر سم رایگان ۹ هزارمترمربع دامداری‌های محل نگهداری ۳۹۸ راس دام سبک و ۱۳۲راس گاو و گوساله سمپاشی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار