استاندار فارس گفت: از شانزدهم شهریورماه ۹۹ تا پایان این ماه که مهلت پرداخت تسهیلات حمایتی دولت از مشاغل آسیب دیده از کرونا تعیین شده، اگر حتی یک مورد سختگیری بی مورد از سوی شعبات هر یک از بانک‌های عامل مشاهده شود، ظرف یک ماه آینده با مدیرعامل مربوطه آن بانک در سطح ملی، برای برکناری مدیر آن شعبه اقدام خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۶۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 07 September 2020

به گزارش تابناک فارس: عنایت‌الله رحیمی، در واکنش به اظهارات مدیران ارشد اقتصادی این استان در مورد سختگیری بعضی از بانک‌ها در امر پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده از کرونا، افزود: دستورالعمل پرداخت تسهیلات از سوی دولت ابلاغ شده و بر اساس آن برای دادن این وام‌های حمایتی تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال نباید از اشخاص، درخواست ضامن کرد.

رحیمی، تاکید کرد:بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی این استان باید در ۲ هفته آینده حداقل ۵۰ درصد از سهمیه فارس از تسهیلات مشاغل آسیب دیده از کرونا را پرداخت کنند و فارس جزو رتبه‌های برتر کشور در جذب این تسهیلات قرار گیرد.

وی، خطاب به سرپرستی‌های بانک‌های فارس گفت: هر گونه کم کاری برای پرداخت این تسهیلات با برخورد جدی مدیریت ارشد استان مواجه خواهد شد.

  • تاکنون ۱۸۴ میلیارد تومان از این تسهیلات به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا در این استان پرداخت شده است.
  •  حدود ۸۰ هزار مشمول دریافت تسهیلات در این استان وجود دارد که تاکنون ۳۴ هزار مورد برای دریافت تسهیلات حمایتی دولت ثبت نام کرده‌اند.
  • هم اکنون ۲۰ هزار و ۵۷۵ پرونده مربوط به متقاضیان استفاده از این تسهیلات در نظام بانکی در دست بررسی است.

اگر بانک‌های عامل، این تعداد پرونده را سریعا به گردش انداخته و تسهیلات را به صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا پرداخت کنند، قسمت اعظمی از اعتبارات تخصیص داده شده به این استان در این بخش جذب خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار