کد خبر: ۸۹۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 07 September 2020

 

رشد ۱۲.۵ درصدی جابجایی کالا از گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، از رشد ۱۲.۵ درصدی جابجایی کالا طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی پنج ماهه نخست سال جاری چهار میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا از استان گیلان حمل شده است.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به افزایش جابجایی کالا از استان، اظهار کرد: طی پنج ماهه نخست سال جاری چهار میلیون و ۳۵۴ هزار تن کالا از استان گیلان حمل شده است.

وی از رشد ۱۲.۵ درصدی جابجایی کالا طی مدت مذکور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: با مقایسه عملکرد شهرهای مهم استان، شهرستان رشت با جابجایی حدود دو میلیون تن کالا رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه شهرستان های بندرانزلی، رودبار و سیاهکل رتبه های دوم و سوم و چهارم را در میزان جابجایی کالا دارند، خاطرنشان کرد: عمده ترین کالاهای حمل شده طی مدت مذکور شامل سیمان، آهن آلات، MDF، ذرت و میل گرد بوده که توسط بیش از ۲۹۰ هزار دستگاه سفر کامیون جابجا شده است.

مرادی یادآور شد: در حال حاضر ۱۶۲ شرکت حمل و نقل کالا و بیش از ۵۰۰۰ دستگاه وسیله نقلیه باری در استان گیلان مشغول فعالیت هستند.

وی رعایت وزن مجاز حمل بار را مانع از آسیب رساندن به جاده ها به عنوان سرمایه های ملی دانست و اضافه کرد: رسیدگی به تخلفات اضافه تناژ در کنار راه اندازی گشت های نظارتی نامحسوس با مشارکت پلیس راه استان از جمله مواردی است که از سوی این اداره کل در راستای برخورد با تخلفات اضافه تناژ به صورت مستمر در حال پیگیری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه رصد میزان پیمایش کامیون ها در هنگام فعالیت در حوزه جابجایی کالا با کارت هوشمند امکان پذیر است، گفت: دارا بودن کارت هوشمند یکی از الزامات اصلی دریافت سهمیه سوخت براساس میزان کارکرد کامیون هاست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار