کد خبر: ۸۹۶۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 07 September 2020

 

استاندار گیلان تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در داخل را راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گفت: کنترل و رصد واردات و صادرات کالا با هوشیاری هرچه بیشتر، علاوه بر تشدید نظارت‌های مستمر و هدفمند، می‌تواند مسیر را برای فعالیت مطلوب‌تر بازرگان فراهم کرده و سد محکمی برای جولان دادن سوداگران قاچاق باشد.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در این خصوص اظهار داشت: قاچاق، بلایی بر جان تولید و اقتصاد کشور است که در کنار هدف گرفتن اشتغال، تولید و ترویج فرهنگ قانون گریزی، آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بسیاری در حوزه خانواده و جامعه دارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز، استفاده از ظرفیت‌های قانونی و امکانات موجود، منجر به حصول نتایج مثبت در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌شود، افزود: در این راستا همراهی و همکاری دستگاه‌های عضو این ستاد و نیز فرمانداران در حوزه شهرستانی بیش از گذشته مورد انتظار است.

زارع تشویق مردم برای خرید کالا‌های تولید داخل و جلوگیری از ورود قاچاق را راهکاری موثر برای حمایت از بخش خصوصی دانست و گفت: اجرای طرح‌هایی که جزء سیاست‌ها و برنامه‌های راهبردی نظام و دولت برای ساماندهی این حوزه است، به طور قطع قاچاق کالا را سخت‌تر و محدودتر خواهد کرد.

او توجه به تولید درون‌زا را اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و گامی موثر در تحقق شعار دست یافتنی جهش تولید عنوان و اضافه کرد: راه مبارزه اصلی با قاچاق کالا، تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در داخل است و بر این مبنا باید تولیداتی با کیفیت، رقابتی و استاندارد عرضه کنیم.

استاندار گیلان ادامه داد: صادرات در سایه رقابت موفق، امکان‌پذیر است و باید بتوانیم محصولاتی را به بازار‌های هدف صادر کنیم که از لحاظ کیفیت، قیمت و بسته‌بندی رقبا را پشت سر بگذارند.

زارع افزود: استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، صدا و سیما و سازمان‌های مردم نهاد در جهت آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی می‌تواند برای تحقق اهداف پیش بینی شده و مبارزه با پدیده مذموم قاچاق، موثر باشد.

او یادآور شد: تحقق قانون مبارزه با قاچاق کالا مستلزم اراده جدی، هماهنگی و همکاری متولیان و مسئولان امر مبارزه با قاچاق و استفاده بهینه از ابزار‌های تشخیص کالا و اجرای طرح برخورد است.

استاندار گیلان تصریح کرد: اگر اجرای دقیق و مستمر طرح برخورد براساس ضوابط تعیین شده و دستورالعمل‌های ابلاغی و موظف کردن تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان عمده و خرد باشد؛ به یقین ریسک قاچاق را بالا برده و اهداف قانون را محقق می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار