حسن خانجانی با اشاره به اینکه قانون‌گذار مصوب کرده که نقض احکام اسلامی مستلزم تعزیر است در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۵۳ درصد زندانیان در استان همدان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.
کد خبر: ۸۹۵۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۱ 05 September 2020
دادستان همدان با بیان اینکه طرح فرهنگی اجتماعی «ناصرین» اتفاق جدیدی در استان محسوب می‌شود گفت: در این طرح مربیان باید صبور باشند، چرا که مجرم با یکبار صحبت به مسیر صحیح بازنمی‌گردد و گاهی به دوره‌هایی بلندمدت نیاز است از همین رو مربیان باید هنرمند باشند و برای هر مجرم راهی منحصر به فرد و مناسب در پیش بگیرند.

به گزارش فارس ، خانجانی در دوره آموزشی طرح کلینیک فرهنگی اجتماعی «ناصرین» با بیان اینکه این طرح فرهنگی ـ اجتماعی اتفاق جدیدی در استان همدان است اظهار کرد: امید است که این طرح نتایج خوبی در بر داشته باشد تا بتوان آن را آن را در سراسر کشور به اجرا درآورد.

وی با بیان اینکه وقتی فردی مرتکب جرم شد، واکنش اجتماعی برای مجازات و کیفر او به وجود می‌آید افزود: این اتفاق و مجازات مجرم در سراسر دنیا وجود دارد تا زمینه‌ای باشد برای ایجاد بازدارندگی از وقوع جرم.

دادستان همدان با بیان اینکه هر کشوری برای خود سیاست جنایی دارد و در کشور ما هم بر اساس شرع مجازات جرم مشخص شده است افزود: قانون مجازات اسلامی در کشور ما تدوین شده و مجازات نقض هر قانون نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه قانون‌گذار مصوب کرده که نقض احکام اسلامی مستلزم تعزیر است در بخش دیگری از سخنانش گفت: ۵۳ درصد زندانیان در استان همدان مربوط به جرائم مواد مخدر هستند.

خانجانی با اشاره به اجرای سیاست جایگزینی حبس افزود: یکی از وظایف قوه قضائیه اصلاح مجرم است که در این حوزه نتوانستیم به این وظیفه عمل کنیم چرا که درون زندان خود به خود آسیب‌زاست، البته با رویکرد جدید قوه قضاییه زمینه برای رفع مشکل مهیا شده است.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در حال حاضر به دنبال راهکار‌هایی است که بتواند در راستای اصلاح مجرم گام بردارد تصریح کرد: ما اگر بتوانیم یک مجرم را نیز اصلاح کرده و به جامعه بازگردانیم، اتفاق بزرگی رخ داده است.

دادستان همدان یکی از راهکار‌های پیش رو را اجرای «طرح ناصرین» دانست و با بیان اینکه معتقدم این طرح می‌تواند موثر واقع شود تأکید کرد: باید از تمام ابزار‌ها برای اصلاح مجرمین بهره ببریم.

وی با اشاره به اینکه ما درخواست داریم که روحانیون به ما یاری رساننند گفت: قوه قضائیه مستقل است، اما این بدان معنا نیست که ما از همکاری دیگران استفاده نکنیم.

خانجانی اظهار کرد: در طرح ناصرین، مربیان باید صبور باشند، چراکه مجرم با یکبار صحبت کردن به مسیر صحیح باز نمی‌گردد و گاهی به دوره‌هایی بلندمدت نیاز است، مربیان نیز باید هنرمند باشند و برای هر مجرم راهی منحصر به فرد و مناسب را در پیش بگیرند چراکه همه افراد دارای یک فکر و دیدگاه نیستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار