سید حسن میرعماد:
به گزارش تابناک سمنان: سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان بابیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای ازجمله سیاست‌های وزارت جهاد در استان دنبال می‌شود، گفت: ۷۰ هکتار به سطح گلخانه‌های استان افزوده‌شده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷ 02 September 2020

آموزش راه اندازی «گلخانه» از صفر تا صد - تابناک | TABNAK

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی اداره کل جهاد کشاورزی سمنان ضمن بیان اینکه توسعه کشت گلخانه‌ای ازجمله سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان سمنان پیگیری می‌شود، ابراز داشت: برای سال جاری ۶۰ هکتار سطح گلخانه‌ای برای استان سمنان در حال اجرا است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر شهرک‌های گلخانه‌ای جدید برای استان در دست احداث قرار دارد، ابراز داشت: با توجه به کمبود آب یکی از اقدامات مؤثر برای رفع این معضل در بخش کشاورزی توسعه کشت گلخانه‌ای است که این مهم به‌طور جد در استان پیگیری می‌شود.

سید حسن میرعماد بابیان اینکه طی دو سال گذشته ۷۰ هکتار به کشت گلخانه‌ای در استان سمنان اضافه‌شده است، افزود: رسیدن به سطح ۱۰۰ هکتاری کشت گلخانه‌ای در استان هدف‌گذاری شد که امیدواریم تا پایان سال جاری به این مهم دست پیدا کنیم.

میرعماد بابیان اینکه در استان سمنان بیش از ۱۲۰ گونه گیاه دارویی شامل ۵۰ گونه سنتی و ۱۰ گونه صنعتی وجود دارد، تصریح کرد: با توجه به نیاز آبی کم گیاهان دارویی و ارزش‌افزوده بالا مقرون‌به‌صرفه هستند که کشت آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه ۳۵ هزار هکتار از اراضی استان سمنان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است، افزود: برای مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی استفاده از سیستم‌های نوین آبیاری نیز یکی از بهترین گزینه‌هایی که می‌توان در راستای بهبود منابع آب از آن استفاده کرد که با حمایت‌های استاندار و حمایت وزیر این مهم نیز در دست پیگیری است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار