مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام از تصویب 30 میلیارد ریال تسهیلات برای پرداخت وام های خود اشتغالی به جامعه ایثارگری این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷ 04 September 2015
به گزارش تابناک ایلام،سلیمان رستمیان گفت: این مبلغ از محل اعتبارهای استانی مصوب شده و با سرانه 100 میلیون ریال به 300 نفر از جامعه ایثارگران پرداخت می شود.
وی اظهار کرد: از سال 90 تاکنون وام های خوداشتغالی از سوی مرکز از کارگروه اشتغال و کارآفرینی حذف شده بود و این تسهیلات به جامعه ایثارگری استان ایلام پرداخت نشده بود.
رستمیان اشتغال را مهمترین مشکل ایثارگران این استان دانست و افزود: اکنون چهار هزار نفر از جامعه ایثارگران استان که بیشتر فرزندان شهدا و جانبازان هستند با داشتن مدارک تحصیلی کاردانی تا کارشناسی ارشد فاقد شغل هستند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام تاکید کرد: با وجود اینکه سهمیه 25 درصدی جذب در ادارات از طریق آزمون های استخدامی به خانواده های شهدا و ایثارگران تعلق دارد ولی جوابگوی موج بیکاری این قشر نیست.
وی یادآور شد: این سهمیه ویژه خانواده های شهدا، فرزندان جانبازان بالای 50 درصد، برادران و خواهران شهداست که براساس قانون باید پس از شرکت در آزمون های استخدامی ادارات، لحاظ شود.
رستمیان با بیان اینکه این نهاد متولی استخدام نیست، گفت: بیشتر مراجعان به این نهاد را متقاضیان شغل تشکیل داده اند ولی متاسفانه تاکنون مشکل بیکاری آنها رفع نشده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام اظهار کرد: به منظور رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگران با بخش خصوصی رایزنی هایی انجام داده ایم تا با سرمایه گذاری در بخش های تولیدی، این مشکل حل شود.
رستمیان خواستار مشارکت همه دستگاه ها، ارگان ها و همچنین بخش خصوصی برای رفع مشکل بیکاری جامعه ایثارگران این استان شد.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس نزدیک به سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار