امام جمعه اقلید نماز جمعه را نماد وحدت و تریبون عمومی جامعه دانست که به وسیله آن حقوق مردم از مسئولان مربوطه مطالبه می‌شود که در گام دوم انقلاب نیز به آن اشاره شده است.
کد خبر: ۸۷۹۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت‌الاسلام محمدصادق ضمن تبریک سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه نماز جمعه از برکات جمهوری اسلامی است که بر مردم نازل شد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که نماز جمعه در هر شهری نگین آن شهر محسوب می‌شود.

او همچنین با بیان اینکه نماز جمعه و امام جمعه نماد وحدت و انسجام ملی و مذهبی یک شهر و جامعه محسوب می‌شود، افزود: نماز جمعه و امام جمعه کانالیزه و در اختیار یک فرد و گروه خاصی نیست که متعلق به تمام جامعه است.

امام جمعه اقلید با اشاره به جایگاه بلند نماز جمعه در جامعه، خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام در بدو ورود به مدینه اقدام به برپایی نماز جمعه کردند که نشان از اهمیت این جایگاه دارد و در قرآن کریم نیز یک سوره مستقل تحت عنوان جمعه داریم.

طالبی تاکید کرد: چون نماز جمعه نماد وحدت و رمز پیروزی و ماندگاری انقلاب محسوب می‌شود، لذا باید با توجه به تجربیات گذشته آینده را در یک مسیر گسترده و وسیع ترسیم کرد تا آسیبی به اصل و اساس جامعه و نظام وارد نشود و همچنین نماز جمعه به عنوان یک منبع مهم سیاست بدون آسیب به نظام و جامعه تدام یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار