مدیر جهاد کشاورزی کوثر خبر داد؛
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: 35 طرح آبیاری تحت فشار اراضی در شهرستان کوثر در حال اجراست.
کد خبر: ۸۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 02 September 2015
به گزارش خبرگزاری فارس، غفار شعبانی در جلسه بررسی توسعه طرح‌های آبیاری مدرن در کوثر اظهار کرد: با توجه به سیاست حمایتی دولت از طرح‌های آبیاری مدرن تا 85 درصد منابع در اجرای این طرح به صورت رایگان به زارعان و کشاورزان پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: 35 طرح در قالب آبیاری تحت فشار در شهرستان کوثر اجرا می‌شود که در مجموع 95 هکتار اراضی تحت پوشش قرار می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوثر گفت: از مجموع این طرح‌ها 10 مورد آماده بهره‌برداری، 10 مورد در حال اجرا و بقیه برای تأمین اعتبار سهم دولت به صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری از بخش کشاورزی معرفی شده است.

شعبانی از ارجاع 152 هکتار پایاب سد جغناب برای آبیاری قطره‌ای و بارانی خبر داد و افزود: برای اجرای این طرح 20 میلیارد ریال مورد نیاز است و تا به حال 12 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شده و بیش از 79 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: با توجه به خشکسالی حاکم در کشور سیاست وزرات جهاد کشاورزی توسعه آبیاری تحت فشار بوده و در این راستا جهاد کشاورزی شهرستان کوثر نیز توصیه‌های کارشناسی لازم را به کشاورزان منطقه جهت توسعه آبیاری مدرن انجام می‌دهد که خوشبختانه با استقبال خوبی مواجه هستیم.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان کوثر نیز کمبود آب زراعی در منطقه را از اساسی‌ترین مشکلات کشاورزان برشمرد و گفت: توسعه شبکه آبیاری مدرن در منطقه از ضروریات است.

علیپور از زارعان خواست با توجه به تسهیلات و وام‌های بلاعوض ارائه شده از طرف دولت به این طرح روی آورند.

وی افزود: در حال حاضر روش سنتی آبیاری جوابگوی زراعت نیست و برای استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان مصرف و بهره‌وری باید به آبیاری مدرن روی آورد.

پروژه آبیاری قطره‌ای جلیل مهروری قره قشلاق با اعتبار بالغ بر 790 میلیون ریال که 190 میلیون ریال آن سهم دولت بوده و در قطعه زمینی به مساحت 3.27 هکتار در روستای قره قشلاق افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار