استاد و داور ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه
استاد و داور ششمین جشنواره ملی عکس فیروزه، عکاسی آذربایجان را خاستگاه عکاسی ایران معرفی کرد و گفت: اولین عکس های تاریخ عکس ایران در شهر تبریز گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹ 02 September 2015
به گزارش تابناک تبریز و به نقل از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، محمد علی جدیدالاسلام با بیان اینکه اولین عکاسخانه در شهر تبریز در زمان ملک قاسم میرزا راه اندازی شد، خاطر نشان کرد: اولین چاپخانه در سال 1227 توسط عباس میرزا، ولیعهد قاجار در تبریز تاسیس شد و 12 سال بعد دومین چاپخانه در تهران تاسیس گردید.

این عکاس برجسته کشور، جشنواره عکاسی فیروزه را جشنواره ای معتبر میان جشنواره های عکس کشور دانست و افزود: این جشنواره حرکتی منحصر به فرد برای پیشرفت عکاسی است و به لحاظ زنده و پویا بودن آن، برتری بیشتری نسبت به سایر جشنواره ها دارد و طی ادوار متوالی توانسته است رسالت خود را به انجام برساند.

وی اضافه شدن بخش عکس نوشت را به جشنواره حرکت مثبتی ارزیابی کرد و اذعان داشت: جشنواره فیروزه برای عکاسان یک حرکت است تا زاویه های خوب را پیدا کنند و بتوانند به طور زنده کارهای خود را تحویل دهند و در این بخش به بیان خاطرات خود بپردازند که در آینده نیز می توان این بخش را تبدیل به یک جشنواره ای مستقل کرد و به جای عکس نوشت یک سری عکس ها نقد شوند تا از این طریق نیز بتوان سواد بصری عکاسان را بالا برد.

جدیدالاسلام با اشاره به اینکه جشنواره فیروزه در بین تمامی جشنواره ها توانسته است جای خود را پیدا کند و جایگزین برتر جشنواره وحدت باشد، از تلاش مدیر عامل سازمان و دبیر اجرایی این جشنواره که در کنار هم برای این جشنواره زحمات فراوانی را متحمل شدند سپاسگزاری کرد و از اینکه در این جشنواره به عنوان شورای سیاسگذاری فعالیت دارد، ابراز خرسندی کرد.

وی با اشاره به بخش تبریز قدیم گفت این جشنواره می تواند یک بستر مناسب باشد که بتوان از طریق یک فراخوان به جمع آوری عکس هایی ازتبریز قدیم پرداخت که صاحبان اثر عکس ها را در اختیار محققان و آرشیوداران قرار دهند تا بتوان عکس های ناب را جمع آوری کرد و مخزن عکس های تبریز قدیم را غنی تر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار