رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از وجود 79 تپه باستانی در شهرستان اسدآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰ 03 September 2015
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان اسدآباد از وجود 79 تپه باستانی در شهرستان اسدآباد خبر داد.

به گزارش ایسنا؛"کامران اکبری شایگان" با اشاره به وجود 150 اثر تاریخی و در شهرستان اسدآباد اظهار کرد: از این تعداد آثار تاریخی 79 اثر تپه باستانی هستند.

وی با بیان اینکه 58 اثر تاریخی شهرستان اسدآباد ثبت آثار ملی شده، افزود: تا کنون با توجه به قطره‌ای بودن اعتبارات اداره میراث فرهنگی و گردشگری تنها چهار تپه باستانی شهرستان توسط میراث فرهنگی و گردشگری تعیین حریم و گمانه‌زنی شده است.

وی با اشاره به 10 مورد حفاری غیر مجاز از تپه‌های باستانی این شهرستان، تصریح کرد: همه این موارد حفاری شده غیر مجاز دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شده‌اند

اکبری شایگان تصریح کرد: شهرستان اسدآباد کمترین حفاری غیر مجاز را در استان همدان داشته است.

وی در ادامه یادآورشد: درسال گذشته یک هزار و 895 مورد بازرسی توسط اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری شهرستان از آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان صورت گرفته است.

اکبری‌شایگان با اشاره به 12 اثر تاریخی آب انبار صفوی و حام نیلوفر گفت: درصورت اختصاص اعتبار مورد نیاز، این 12 اثر تاریخی تا پایان سال از مرمت خارج و برای بازدید عموم آماده بهره‌برداری هستند.

وی یادآور شد: برای اتمام و تکمیل مرمت 12 اثر تاریخی مورد نظر به اعتباری افزون بر 500 میلیون تومان نیاز است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر امسال مرمت پشت‌بام آب انبار صفوی به اتمام رسیده است.

رئیس میراث فرهنگی اسدآباد تخصیص اعتبار برای تکمیل آثار تاریخی و فرهنگی را از جمله این درخواست‌ها عنوان کرد و گفت: در این تقاضا و درخواست تنها آب انبار صفوی مورد نظر بوده است.

اکبری شایگان افزود: تخصیص اعتبار برای مرمت آثار تاریخی و فرهنگی که امسال از مرمت خارج و برای بازدید آماده می‌شوند از دیگر تقاضاهایی بود که به رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار