کد خبر: ۸۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۰ 01 September 2015


فرمانده انتظامی آستارا از کشف 65 هزار نخ انواع سیگار قاچاق در راستای اجرای طرح مبارزه با کالای دخانی قاچاق در این شهرستان خبر داد.
خبرگزاری فارس: کشف انواع سیگار قاچاق در آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رحیم مهدی‌زاده ظهر امروز در جلسه انتظامی گیلان با اشاره به اجرای طرح مبارزه با کالای دخانی قاچاق در آستارا اظهار کرد: ماموران پلیس از پخش سیگار خارجی قاچاق توسط فردی با یک دستگاه خودروی وانت در آستارا مطلع شدند.

وی به تحقیقات پلیس به منظور شناسایی فرد مذکور در آستارا اشاره کرد و افزود: ماموران در بازرسی از کابین بار خودروی فرد مذکور 57 هزار و 800 نخ انواع سیگار خارجی قاچاق را کشف و ضبط کردند و راننده خودرو پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده است.

به گفته مهدی‌زاده، 7 هزار و 800 نخ سیگار خارجی قاچاق به همراه 14 هزار عدد آدامس خارجی غیر مجاز از دو متهم دیگر توسط ماموران ایستگاه بازرسی سه‌راه قلعه حین کنترل محور مواصلاتی کشف و ضبط شده است.

*توقیف خودرو با 58 تخلف در گیلان

فرمانده پلیس راه گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: تیم گشت پاسگاه پلیس راه رشت ـ قزوین حین گشت‌زنی و کنترل تخلفات یک دستگاه خودروی سواری به دلیل دور زدن در محل ممنوع را متوقف کردند.

مهیار رستگار به بررسی مدارک راننده خودروی مذکور توسط ماموران پلیس راه اشاره کرد و افزود: ماموران در استعلام وضعیت تخلفاتی خودرو و نمره منفی راننده مذکور از سامانه تخلفات متوجه شدند راننده با ارتکاب 58 فقره تخلف 24 میلیون ریال جریمه پرداخت نشده دارد.

فرمانده پلیس راه گیلان با بیان اینکه خودروی متخلف برای سیر مراحل قانونی و تسویه‌حساب تخلفات معوقه توقیف و به نزدیک‌ترین پارکینگ فرستاده شد، تصریح کرد: طبق ماده هشت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی در صورتی که مبلغ خلافی خودرویی بیش از 10 میلیون ریال باشد، خودرو تا پرداخت کامل دیون دولتی در توقیف پلیس است.

رستگار به رعایت ظرفیت‌های قانون جدید راهنمایی و رانندگی در کنترل رفتار رانندگان حادثه‌ساز اشاره کرد و یادآور شد: اختصاص نمره منفی برای ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز، محرومیت‌های اجتماعی برای رانندگان متخلف را به همراه دارد.

به گفته وی، محرومیت از رانندگی طبق ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات برای راننده سواری مذکور با 49 نمره منفی اعمال شد و مدت سه ماه اجازه رانندگی ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار