رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ما از هتلینگ بیمارستان فاطمی راضی نیستیم و از این بابت شرمنده مردم هستیم.
کد خبر: ۸۶۵۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰ 31 August 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات واحدهای بیمارستانی در اردبیل اظهار کرد: بیمارستان پارس‌آباد با پیشرفت 75 درصد در حال انجام است و در صورت تأمین اعتبار اوایل سال آینده و احتمالاً هفته سلامت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با یادآوری اینکه آمادگی داریم تا نسبت به فعال شدن پروژه‌های نیمه‌تمام اقدامات اساسی را انجام دهیم، تصریح کرد: با توجه به طولانی شدن برخی از پروژه‌ها به ویژه تروما ما درخواست می‌کنیم تا این پروژه نیمه‌تمام را تحویل گرفته و با کمک مجموعه عمرانی و فنی خودمان نسبت به تکمیل و راه‌اندازی آن با حمایت مالی استانداری اردبیل سرعت عمل بیشتری را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: ما برای جایگزینی بیمارستان‌های فرسوده و کهنه احداث بیمارستان‌های جدید را با ردیف اعتباری مشخص مورد پیگیری قرار دادیم به طوریکه معوض بیمارستان فاطمی از ردیف اعتباری دولتی برخوردار است.

پورفرضی با یادآوری اینکه هتلینگ بیمارستان فاطمی رضایت‌بخش نیست و ما نیز از این امر نگران و ناراحت هستیم، افزود: اگر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بیمارستانی با تأمین اعتبار به ما واگذار شود ما در کنار به سرانجام رساندن این پروژه‌ها به‌ویژه تروما نسبت به نصب تجهیزات خریداری شده برای این بیمارستان اقدام می‌کنیم.

وی در مورد پروژه رادیوتراپی اردبیل نیز بیان کرد: با اخذ مجوز از سازمان انرژی اتمی به‌زودی نصب دستگاه‌های این مرکز آغاز می‌شود که عمده این دستگاه مربوط به نصب و آزمودن دستگاه اشعه است که امیدواریم با انجام کارهای فنی تا دهه فجر این پروژه آماده افتتاح شود.

پورفرضی از اجرایی شدن فاز به فاز طرح تحول سلامت خبر داد و اضافه کرد: در یکی از بسته‌های این طرح تحول پوشش افراد ساکن در مناطق اطراف شهرها و حاشیه مناطق مدنظر بوده که در حال حاضر حدود 300 هزار نفر در اردبیل و دیگر شهرها تحت پوشش مراقبت اولیه سلامت هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: این طرح علاوه بر سایر مناطق قرار است در اردبیل،‌ مشکین‌شهر و پارس‌آباد نیز در حاشیه شهرها و سکونت‌گاه‌های غیررسمی اجرایی شود به‌طوری‌که در برخی از شهرها نتایج مثبتی نیز اجرای این طرح به همراه داشته است.

پورفرضی فعالیت 30 پایگاه سلامت را در این مناطق و مشارکت بالای بخش خصوصی را در این زمینه یادآور شد و اظهار کرد: برای اجرای طرح نظارتی و مراقبتی سلامت خانواده‌ها در این مناطق بیش از 9 میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه شده که بخشی از آن مربوط به راه‌اندازی پایگاه‌های سلامت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اجرای این طرح را از زمینه‌های خوب تحقق عدالت‌محوری در تأمین سلامت توصیف کرد و گفت: در کنار مراقبت‌های اولیه سلامت ارائه آموزش و آگاه‌سازی به جامعه مدنظر است و در این طرح مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیررسمی که بیشتر در معرض آسیب هستند به‌صورت ویژه موردتوجه است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار