کد خبر: ۸۶۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶ 17 June 2020
 

سهم تحقیقات و پژوهش در کشاورزی باید افزایش یابد.

 

پژوهش زیربنای توسعه کشاورزیتابناک/به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان؛ استاندار در نشست با مسئولان کشاورزی استان گفت : کشاورزان سخت کوش گیلان در ایام کرونا دست از تلاش و کوشش برنداشتند و اجازه ندادند امنیت غذایی مردم دچار مشکل شود.

ارسلان زارع یکی از مهمترین مولفه های استقلال اقتصادی کشور را توسعه بخش کشاورزی دانست و افزود : برای بهبود و توسعه بخش کشاورزی باید تمام تلاش ها به کار گرفته شود.
وی گفت : گیلان ظرفیت های بسیاری در بخش های مختلف کشاورزی دارد و باید با تحقیقات و پژوهش، بهرمندی از این ظرفیت ها را به حداکثر رساند.
استاندار اضافه کرد : علمی کردن صنعت کشاورزی، الگوی مناسب کشت و تسطیح و یکپارچه سازی اراضی از راهکارهای افزایش تولید و کاهش هزینه های بخش کشاورزی است.
ارسلان زارع بر برند سازی و بیمه کردن محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت : با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه در استان، بیمه کردن محصولات کشاورزی برای جبران خسارت اهمیت بسیاری دارد و کشاورزان باید بیش از پیش به فکر بیمه کردن محصولات خود باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان هم دراین نشست گفت : امسال ۲۵۰میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی در گیلان انجام شده است.
علی درجانی افزود : ۳ دهم درصد از ۹ دهم درصد خاک کشاورزی کشور، در گیلان است وبخش ۴۰ درصد از اقتصاد استان و همچنین ۲۸درصد از اشتغال مربوط به بخش کشاورزی است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار