رحیمی گفت: ۲۸۰ کمباین برداشت غلات به منظور برداشت به موقع در مرودشت فعال شده اند.
کد خبر: ۸۶۳۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۶ 16 June 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت اظهار کرد: ۲۸۰ کمباین به منظور برداشت به موقع غلات در حال حاضر در مرودشت فعال شده اند و تا روز‌های آینده و نزدیک شدن به اوج برداشت، این تعداد به ۴۵۰ کمباین می‌رسد.

او افزود: شبکه نظارت بر عملیات برداشت با تیم‌های سیار متشکل از کارشناسان مراکز و مدیریت جهاد کشاورزی تشکیل و بر برداشت محصول نظارت دارند.

او با تاکید بر لزوم نظارت دقیق و مستمر کشاورزان و کارشناسان بر برداشت محصول اضافه کرد: مرحله برداشت از مهم‌ترین مراحل زراعی بوده که نداشتن مدیریت صحیح در انجام آن می‌تواند موجب بروز خسارت سنگین به کشاورزان شود.

رحیمی تصریح کرد: همزمانی در برداشت محصولات مختلف شتوی بخصوص گندم و کلزا حضور کمباین‌های بیشتری را می‌طلبد که هماهنگی‌ها به منظور خروج کمباین‌ها از منطقه و حضور تعداد بیشتری کمباین در منطقه صورت گرفته است.

او گفت: به منظور برداشت کلزا کمباین‌های تجهیز شده به هد و غربالگر مخصوص ساقه‌های کلزا نیز تدارک دیده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت بیان کرد: نرخ برداشت از مزارع جو، گندم و کلزا بر اساس مصوبه ستاد برداشت غلات کشور خواهد بود و بستگی به انواع کمباین‌های متوسط، نیمه سنگین و سنگین دارد و به صورت هکتاری یا ساعتی محاسبه خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه بهره برداران بلافاصله بعد از برداشت محصولات شتوی به کشت محصولات صیفی از جمله ذرت اقدام می‌کنند، به کشاورزان توصیه کرد: ۳۰ درصد بقایای گیاهی را به زمین اضافه کنند که این کار موجبات حاصلخیزی خاک را فراهم خواهد کرد.

 

برچسب ها: برداشت ، غلات ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار