رییس کل دادگستری استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه 47 درصد زندایان استان به علت فروش مواد مخدر محبوس هستند،مبارزه ای ریشه ای با مواد مخدر را نیازمند فعالیت فرهنگی و آموزشی دانسته و گفت:با توجه به آمارهای فوق باید برنامه ریزی ویژه به منظور ارائه آموزش های لازم در حوزه مخدر برگزار شود.
کد خبر: ۸۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ 31 August 2015
به گزارش تابناک خراسان شمالی،حجت الاسلام نورالله قدرتی در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر استان،با تأکید بر تقویت رویکردهای آموزشی و فرهنگی در امر مبارزه با مواد مخدر، اظهار کرد:بر اساس نتایج تحقیقات و بررسی های انجام شده،اجرای برنامه های فرهنگی در راستای پیشگیری از مواد مخدر یکی از مهم ترین اقدامات در این زمینه است تا مردم نسبت به عواقب مصرف مواد مخدر بیش از پیش آگاه شوند.

وی اضافه کرد:مطابق آمار موجود،در حال حاضر بیش از 47 درصد از زندانیان استان خراسان شمالی به علت فروش مواد مخدر در زندان ها محبوس هستند و این درحالی است که افزون بر 70 درصد از زندانیان زن خراسان شمالی نیز به همین علت در زندان به سر می برند.

حجت الاسلام قدرتی با تأکید بر این که می بایست آمار دقیقی از گروه های مختلف زندانیان استان و دلایل زندانی شدن آنها تهیه شود،افزود:باید با توجه به نتایج این تحقیق برای گروه های مختلف جامعه،برنامه های ویژه ای به منظور ارائه آموزش های لازم در حوزه مواد مخدر برگزار شود.

وی استان خراسان شمالی تصریح کرد:در این راستا لازم است به سراغ افرادی رفت که در معرض خطر بوده و نیاز بیشتری به دریافت برنامه های آموزشی پیرامون آسیب ها و مضرات و خطرات مواد مخدر دارند.

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد:به طور کلی مبارزه ریشه ای با مواد مخدر نیازمند فعالیت فرهنگی و آموزشی بیشتر در بین جوامع هدف مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان است.

سیدعلی اکبر پرویزی،رییس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خراسان شمالی نیز در این نشست،با تأکید بر کار علمی در زمینه مبارزه با مواد مخدر،اظهار کرد: دولت یازدهم رویکرد علمی و پژوهش محور را در زمینه مبارزه با مواد مخدر در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد:بر اساس نتایج این پژوهش ها می بایست روش های مطلوب و اثرگذاری را برای پیشگیری از مواد مخدر اجرا کنیم چرا که در غیر این صورت اقدامات انجام شده به نتایج مورد انتظار منتهی نمی شوند.

پرویزی همچنین با اشاره به وجود برخی کارکنان معتاد در ادارات و دستگاه های دولتی، تصریح کرد:همه دستگاه ها می بایست در این زمینه به صورت هماهنگ فعالیت کرده و طرحی کارشناسی شده را برای اجرا پیشنهاد کنند.

وی همچنین با تأکید بر اجرای کیفی تر برنامه های فرهنگی در راستای پیشگیری از استعمال مواد مخدر در جامعه،افزود:این برنامه ها می بایست با محوریت خانواده ها برگزار شده و هشدارهای لازم در زمینه مواد مخدر و خطرات آن به آنها داده شود.

پرویزی از خانواده ها خواست تا بیشتر مراقب فرزندان خود باشند تا مسائلی نظیر اعتیاد گریبانگیر خانواده آنها نشود چرا که به گفته او اگر خانواده ها تربیت و آموزش صحیح فرزندان خود را رها کنند در تمامی حوزه ها با چالش ها و مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده بیکاری یکی از مهم ترین عوامل گرایش افراد به ویژه جوانان به سمت اعتیاد است، خاطرنشان کرد:البته این موضوع با آمار زندانیان همخوانی ندارد چرا که افراد شاغل نیز با مواد مخدر درگیر هستند اما این مسأله بیشتر پنهان بوده و آمار آن به دست نمی آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار