رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: درهفته دولت ۷ طرح درحوزه جهاد کشاورزی استان بوشهر بهره‌برداری رسید که در اجرای این طرح‌ها ۱۶۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد.
کد خبر: ۸۶۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹ 31 August 2015
محمدتقی منوچهری صبح امروز درجمع خبرنگاران در بوشهر، با اشاره به اینکه توسعه طرح‌های آبیاری تحت فشار ازاولویت‌های این نهاد است اظهار داشت: با توجه به کاهش منابع آبی و بحران خشکسالی طرح‌های آبیاری تحت فشار از اولویت‌های جهاد کشاورزی قرارگرفته است که دراین راستا طرح‌هایی دراستان بوشهر تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه 22 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار به استان بوشهر اختصاص یافته است بیان کرد: یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار به اجرای طرح‌های نوین آبیاری در کشور اختصاص یافته که سهم استان بوشهر از این مبلغ 22 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه درهفته دولت 7 طرح درحوزه جهاد کشاورزی دراستان بوشهر افتتاح شد افزود: این طرح‌ها که درزمینه جاده بین مزارع، آبخیزاری، آبیاری تحت فشار، بهسازی کانال آبیاری، و آبرسانی به اراضی کشاورزی است با سرمایه گذاری 161 میلیارد و 870 میلیون ریال اجرا شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر، با اشاره به اینکه دراین هفته 11 طرح تولیدی افتتاح شد گفت: این پروژه ها شامل 7 پروژه در حوزه تولیدات دامی و1 پروژه سردخانه نگه‌داری محصولات کشاورزی، و 3 پروژه درحوزه تولید محصولات کشاورزی است. 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها زمینه اشتغال 301 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است خاطرنشان کرد: با افتتاح این طرح‌ها زمینه تثبیت اشتغال 126 نفر را فراهم آورده است که این امر تاثیرات مثبتی بر اقتصاد روستایی و تامین معیشت کشاورزان دارد.

منوچهری درخصوص خرید تضمینی محصولات کشاورزی نیز بیان کرد: پارسال حدود 50 هزار تن گوجه فرنگی به صورت حمایتی از کشاورزان خریده شد که وجه آن تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه برای خرید تضمینی خرما برنامه‌ای ابلاغ نشده است گفت: امیدواریم بازار خرما مسیر خود را دنبال کند و قیمت‌ها بالاتر از قیمت تضمینی باشد.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به این که بیش از 60 درصد گلخانه‌های استان در شهرستان دشتی فعال است افزود: شهرستان دشتی در حوزه‌های دامداری و کشاورزی فعال است بگونه‌ای که 10 درصد مرغداری‌های استان بوشهر در این شهرستان فعالیت دارند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار