مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بازرسی شبانه‌روزی از داروخانه‌های استان برای کنترل توزیع اقلام بهداشتی خبر داد.
کد خبر: ۸۶۱۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 12 June 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از مهر،حسین رضاپور اظهار داشت: طی هفته گذشته به دلیل کمبود مواد اولیه، تولید ماسک در یکی از کارخانه‌های کرمانشاه متوقف شد اما توسط دیگر شرکت‌های پخش و توزیع، ماسک در سطح داروخانه‌های استان توزیع شد.

وی افزود: با این حال خوشبختانه شاهد کاهش موارد گرانفروشی و عرضه ماسک غیر استاندارد توسط داروخانه‌ها بودیم

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای هفته جاری کارخانه‌ای که تولید آن متوقف شده بود مجدد راه اندازی شد و در حال حاضر از همان شرکت روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار ماسک بین داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

این مسئول ادامه داد: اکنون مشکلی از نظر عرضه ماسک در داروخانه‌ها نداریم و روزانه حداقل ۱۰۰ هزار ماسک در میان داروخانه‌های استان کرمانشاه توزیع می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از داروخانه‌ها تقاضایی برای خرید ماسک ندارند.

وی گفت: همچنین مدت‌ها است مشکلی از نظر تأمین مواد بهداشتی و ضدعفونی کننده در سطح داروخانه‌ها نداریم.

رضاپور بیان داشت: در مدتی که کمبود ماسک سه لایه وجود داشت ماسک فیلتردار در سطح داروخانه‌ها موجود بود اما اندکی قیمت آن از ماسک سه لایه بالاتر بوده است.

وی گفت: طی یک ماه گذشته موردی از تخلف در سطح داروخانه‌ها به جز چند مورد سهل انگاری مشاهده نشده است.

مدیر نظارت بر دارو و مواد تحت کنترل معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: به دلیل کیفیت ماسک‌های عرضه شده توسط معاونت غذا و دارو، داروخانه‌ها تقاضایی برای تهیه ماسک از دیگر مبادی نداشتند بر همین مبنا شمار تخلفات کاهش یافته است.

این مسئول افزود: بازرسی‌ها در نوبت صبح و یک نوبت شب از داروخانه‌ها انجام می‌شود که شمار این بازرسی‌ها در طول روز به ۱۷ مورد می‌رسد.

رضاپور تصریح کرد: این بازرسی‌ها به عرضه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مصوب و کیفیت مورد تأیید معاونت غذا و دارو، حضور مسئول فنی داروخانه‌ها و توجه به تاریخ مصرف داروها معطوف می‌شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار