استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل تاکید کرد که سرعین میهمان شهر ایران است و باید سیمای طبیعی و بافت سنتی آن برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی حفظ و احیا شود. به گزارش خبرنگار تابناک اردبیل، مجید خدابخش شنبه شب در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان سرعین به مناسبت هفته دولت گفت: ...
کد خبر: ۸۵۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶ 30 August 2015

استاندار اردبیل تاکید کرد که سرعین میهمان شهر ایران است و باید سیمای طبیعی و بافت سنتی آن برای جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی حفظ و احیا شود.
 به گزارش خبرنگار تابناک اردبیل، مجید خدابخش شنبه شب در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان سرعین به مناسبت هفته دولت گفت: آنچه که گردشگران را به سرعین می کشاند، خاصیت طبیعی آب های گرم معدنی می باشد وگرنه در تمام نقاط دنیا و ایران بهترین و مدرن ترین استخرها وجود دارد و گردشگران برای استفاده از استخر به شهرستان سرعین سفر نمی کنند.

وی ادامه داد: گردشگران به دنبال خاصیت درمانی و طبیعی آب های معدنی سرعین هستند ، ضمن اینکه آب و هوا و طبیعت زیبای منطقه نیز گردشگران را به سوی خود می کشد.
استاندار اردبیل هجوم خودروها و ترافیک را یکی از آسیب های گردشگری سرعین ذکر کرد و اضافه کرد: گردشگران برای آرامش به سرعین می آیند و برای تامین این مهم باید بتدریج از ز ورود خودرو به هسته مرکزی شهر جلوگیری شود .
او اظهار کرد: سنگ فرش کردن خیابان های مرکزی شهر و تبدیل آن به معابر پیاده رو می تواند جاذبه گردشگری سرعین را افزایش دهد، ضمن اینکه می توان از اتومبیل های برقی، درشکه و وسایط نقلیه عمومی نیز برای تردد مسافرانی که قادر به پیاده روی نیستند، استفاده کرد.
خدابخش با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی سرعین گفت: بسیاری از این جاذبه ها برای مردم ناشناخته و دور از دسترس هستند و باید زمینه حضور گردشگران در آنها برای ماندگاری بیشتر گردشگران فراهم شود.
وی پیست اسکی آلوارس را از جمله نقاط گردشگری پر جاذبه سرعین است ذکر کرد و گفت : این پیست بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته و بدلیل بکر بودن در حال تبدیل شدن به یک برند کشوری است و باید این موقعیت حفظ و تبلیغ گردد.
استاندار اردبیل گردشگری چادری را آفت در حال رواج صنعت توریسم ذکر کرد و ادامه داد: در هیچ جای دنیا به جز مکان های خاص مشخص شده اجازه چادر زدن به مسافران در فضاهای سبز و معابر داده نمی شود و این موضوع باید در سرعین نیز مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه فضاهای سبز با صرف هزینه های گزاف شهرداری ایجاد می شود، افزود: هدر رفتن تلاش های شهرداری و نبود درآمدزایی برای مکان های گردشگری و همچنین ایجاد چهره نامناسب شهری از نتایج چادر زدن مسافران در فضاهای سبز شهر است.
استاندار اردبیل با اشاره به جاذبه های گردشگری سرعین اظهار کرد: در سرعین نیازی نیست به تولید گندم و محصولات کشاورزی پرهزینه فکر کنیم ، بلکه در این شهرستان از هر ظرفیتی می توان درآمدزایی به مراتب بیشتر از تولید محصول کشاورزی کسب کرد.
خدابخش همچنین با تاکید بر ترویج فرهنگ اسلامی و اخلاق مداری در شهرهای توریستی گفت : ترویج اخلاق اسلامی در کنار نشر فرهنگ بومی و سنتی محیطی آرام و سالم برای گردشگران ایجاد کرده و آنها را به سوی منطقه جذب خواهد کرد.
در این آیین تعدادی از نمایندگان اقشار مختلف مردم در محل دانشگاه آزاد اسلامی سرعین مشکلات خود را با استاندار و مدیران دستگاه های دولتی بیان کرده و پاسخ های خود را دریافت کردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
یکی به این یارو بگه برو قیمت هتل های سرعین رو برو چک کن از قیمت هتل های روز دنیا در بهترین شهر های اروپایی هم بالاتره سختت بود با قیمت هتلهای انتالیا بسنج
سرعین تا چند سال پیش دهی بیش نبود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار