کد خبر: ۸۵۵۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰ 30 August 2015

رشت - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور گفت: سامانه رادار هواشناسی کیاشهر، قدرت تشخیص بالایی دارد و افتتاح این سامانه، در پیش بینی وضعیت آب و هوایی استان گیلان بسیار موثر است.
[افتتاح سامانه هواشناسی کیاشهر، در پیش بینی وضعیت آب و هوایی گیلان موثر است]

به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود پرهیزکار روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از سامانه رادار هواشناسی استان گیلان در بندرکیاشهر اظهار کرد: این سامانه رادار هواشناسی، هشتمین سامانه رادار کشور است که افتتاح و به بهره برداری رسید.
وی این رادار را یکی از پیشرفته ترین رادارهای هواشناسی عنوان کرد که فاصله 200 تا 250 کیلومتری را به خوبی تحت پوشش قرار می دهد.
رییس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: این سامانه رادار هواشناسی، قدرت تشخیص بالایی دارد و در پیش بینی وضعیت آب و هوایی گیلان بسیار موثر است.
وی رادار هواشناسی بندرکیاشهر را سامانه ای هوشمند ذکر و تصریح کرد: از حدود 12 سال پیش، راه اندازی 20 تا 24 سامانه رادار هواشناسی در کشور پیش بینی شد که با توجه به محدودیت های مالی، تاکنون هشت سامانه رادار هواشناسی در نقاط مختلف به بهره برداری رسیده است.
پرهیزکار با بیان اینکه راه اندازی سامانه رادار هواشناسی اردبیل نیز آغاز شده، گفت: راه اندازی این سامانه رادار هواشناسی در بندرکیاشهر با توجه به وضعیت آب و هوای گیلان و بارندگی های فراوان استان، از اهمیت بسیاری برخوردار است.
مدیرکل هواشناسی استان گیلان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ایستگاه هواشناسی بندرکیاشهر در سال 91 راه اندازی شده، گفت: راه اندازی سامانه رادار هواشناسی گیلان با توجه به استانداردهایی که در ایستگاه بندرکیاشهر وجود داشته، صورت گرفته است.
بهمن کمانگیر هزینه راه اندازی این سامانه را یکصد میلیارد ریال عنوان اظهار کرد: عملیات راه اندازی این رادار که به آخرین فناوری های روز مجهز است، از مهرماه سال 92 آغاز شد.
سامانه پیشرفته رادار هواشناسی گیلان با هدف افزایش دقت پیش بینی های کوتاه مدت و ارتقای سامانه هشدار سریع پدیده های جوی شمال و شمال غرب کشور در مرکز کاوش های جوی و رادار هواشناسی بندر کیاشهر به بهره برداری رسید.
بندرکیاشهر از توابع شهرستان آستانه اشرفیه، در شرق استان گیلان واقع است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار