با برگزاری مراسم تحلیف؛
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سوگندنامه قانون اساسی را قرائت کردند.
کد خبر: ۸۵۵۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲ 27 May 2020

 

 

منتخبان مجلس یازدهم سوگند یاد کردند

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، در ادامه جلسه افتتاحیه مجلس شورای اسلامی طبق ماده ۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف برگزار شد و نمایندگان سوگند یاد کردند.

طبق ماده ۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، نمایندگان حاضر در مجلس طبق اصل شصت و هفتم (۶۷) قانون اساسی سوگند یاد می‌کنند. متن سوگندنامه توسط رئیس سنی قرائت می‌شود و نمایندگان به حالت اجتماع در حال قیام آن را تکرار و پس از انجام مراسم تحلیف، سوگندنامه را امضاء می‌کنند. نمایندگان اقلیت‌های دینی این سوگند را با ذکر کتاب آسمانی خود یاد خواهند کرد.

نمایندگانی که در جلسه نخست شرکت ندارند باید در اولین جلسه رسمی که حضور پیدا می‌کنند سوگند را به جا آورند و ذیل سوگندنامه را امضاء کنند.

متن سوگند نمایندگان طبق اصل ۶۷ قانون اساسی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌

«من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.»

منبع : مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار