در دعوای انتخاباتی؛
رئیس‌جمهور آمریکا با نادیده گرفتن سیاست انتخاباتی توئیتر، دست به انتشار مطلبی زد که علاوه بر واکنش این رسانه اجتماعی، مجادله‌ای کش‌دار میان این دو را رقم زد.
کد خبر: ۸۵۴۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 27 May 2020

 

 

ترامپ به توئیتر اعلان جنگ کرد

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا با رسانه محبوبش «توئیتر» به اختلاف خورده تا آنجا که آن را به مداخله در روند انتخاباتی ۲۰۲۰ متهم کرده است.

دعوا میان این دو بعد از آن بالا گرفت که ترامپ در انتقاد از تصمیم فرماندار دموکرات کالیفرنیا مبنی بر برگزاری انتخابات ۲۰۲۰ از طریق رای گیری پُستی، پیام‌هایی در رد این شیوه از رای گیری که به زعم وی با کلاهبرداری فرقی ندارد، منتشر کرد.

توئیتر هم در یک نیم خط آبی رنگ که با علامت تعجب همراه بود؛ به طور ضمنی از ۸۰ میلیون نفری که رئیس‌جمهور آمریکا را در این رسانه اجتماعی دنبال می‌کنند، خواست که حرف‌های ترامپ را بدون مطالعه باور نکنند.

نتیجه آنکه ترامپ هم با یک توئیت گزنده، توئیتر را به سرکوب آزادی بیان متهم کرد و مدعی شد که اجازه انجام چنین کاری را نمی‌دهد.

گفتنی است طبق سیاست توئیتر، پیام‌هایی که مروج برداشت‌های غلط از شیوه‌های رای گیری هستند، حذف خواهد شد. با این حال، این بار این رسانه اجتماعی ترجیح داد به اخطار بسنده کرده و از حذف توئیت‌های ترامپ خودداری کند.

به گزارش مهر، کرونا روند گمانه‌زنی درباره نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را دشوار کرده است، با این حال تبعات اقتصادی ناشی از آن، تضعیف کارزار انتخاباتی ترامپ را در پی داشته. همزمان، انتظار می‌رود که رای دهندگان دموکرات برای جبران شکست ۲۰۱۶، حضور قدرتمندتری را در رای‌گیری امسال داشته باشند. در این میان، توسل به شیوه‌های رای‌گیری غیابی می‌تواند بیش از پیش به کاهش حضور رای دهندگان جمهوریخواه منجر شود و وزنه انتخاباتی را به سمت رقبای ترامپ سنگین‌تر کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار