معاون عمرانی استاندار:
معاون عمرانی استاندار خاطر نشان کرد: برای جلوگیری ازساخت و سازهای غیر مجاز می بایست سیاستگزاری ها بازنگری شده وبه گونه ای باشد که با تامین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.
کد خبر: ۸۵۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۴ 23 May 2020

 ساخت و سازهای غیرمجاز معلول سیاستگزاری های نادرست

 

 
 
 

 

به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  ، معاون عمرانی استاندار در جلسه جلوگیری از ساخت و سازهای  غیرمجاز که پیرو جلسه شورای تامین برگزارشد اظهار داشت:کانون ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای اقبالیه ، تاکستان و محمود آباد است به طوریکه در دو سال گذشته حدود ۴۰  هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در تاکستان داشته ایم که این موضوع بسیار نگران کننده است.

فرخ زاد افزود  : یک بخش این ساخت و سازها به خاطر سیاست گذار ی ها ی اشتباهی می باشد که نتوانسته تقاضا و نیازهای مردم را تامین کند و از طرفی برخی پرونده ها  بدون تاییدیه  استحکام بنای نظام مهندسی به کمیسیون ماده ۱۰۰ راه یافته و برایشان حکم صادر شده ، دستگاههای خدمات رسان نیز با اینکه تاکید شده تنها باتایید امور اراضی خدمات ارائه دهند، اما باز هم به این ساختمان ها خدمات ارائه کرده اند، در واقع برخی چشم روی هم گذاشته اند که این ساخت و سازها اتفاق بیفتد.


وی تاکید کرد: برای جلوگیری از این ساخت و سازها علاوه بر اقدامات بازدارنده می بایست سیاستگزاری ها بازنگری شده وبه گونه ای باشد که با تامین نیازها، مردم را به سمت تخلف سوق ندهد.

معاون عمرانی استاندار گفت: جلوگیری و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز با روشهای قدیمی امکانپذیر نیست و می بایست از تکنولوژی های نوین ،،دوربینهای ماهواره ای و غیره برای رصد این ساخت سازهای استفاده کرد.

فرخ زاد افزود: حتی می توان سامانه ای  طراحی کرد تا مردم مسئول و دلسوز مشاهدات خود در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز را در آن ثبت کنند.

معاون عمرانی استاندار در جلسه بررسی ساخت و سازهای غیرمجاز عنوان کرد:
برگه های استحکام بنا ، بدون تایید نظام مهندسی ساختمان و هولوگرام فاقد اعتبار بوده و مجاز به طرح در کمیسیون ماده ۱۰۰ نیستند همچنین برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در خارج از حریم شهرها  ، طرح جامع بازنگری شود و تا پیش از آن این مجوز به شهرداری ها داده شود که ساخت و سازهای خارج از حریم شهرها را نیز کنترل کنند.

  

وی افزود:برای نظارت بهتر بر ساخت و سازها امکان صدور پروانه  و طرح در کمیسیون ماده ۵ برای اراضی قولنامه ای وجود دارد  .

 

این مقام مسئول عنوان کرد: برای تسریع در روند رسیدگی به تخلفات و صدور احکام شعبات ویژه در نظر گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار