کد خبر: ۸۵۳۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵ 21 May 2020

علمای اهل‌سنت آستارا تجلیل شدند

تابناک/ ۱۰ نفر از عالمان اهل سنت آستارا در آستانه عید سعید فطر به پاس تبلیغ دین اسلام در روستاهای این شهرستان، تجلیل شدند.

فرماندار آستارا روز پنجشنبه در آئین تجلیل علما در فرمانداری آستارا گفت: اهل سنت و شیعه در کنار همدیگر در دفاع مقدس مجاهدت کردند و ۱۲ هزار شهید اهل سنت به نظام جمهوری اسلامی ایران تقدیم شده است.

حسن رستم زاد بیان کرد: روز به روز بر اتحاد شیعه و سنی آستارا افزوده می شود و تقویت روحیه انقلابی به خصوص در جوانان و وحدت در برابر دشمنان اسلام واجب است و عالمان دین با تبیین منویات مقام معظم رهبری، وحدت آفرین باشند.

وی اضافه کرد: امنیت و پیشرفت اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاصل وحدت مردم است و باید از ظرفیت علمای اهل سنت در آئین های ملی و مذهبی آستارا استفاده شود.

رستم زاد بیان کرد: آبرسانی و گازرسانی به مناطق روستایی و مرزی و تکمیل طرح های نیمه تمام، از راهبردهای دولت تدبیر و امید است و دولت برای حل مشکلات مردم از همه ظرفیت ها استفاده می کند.

هیبت الله اسکندری امام جمعه اهل سنت روستای قره سو آستارا نیز در این آئین گفت: وحدت امت اسلامی از صدر اسلام مهم بوده است و اکنون نیز مسلمانان باید در مقابل تفرقه افکنی دشمن، اتحاد خود را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: تشکیل مجمع روحانیون اهل سنت آستارا با همکاری فرمانداری این شهرستان ضروری است و وحدت بیشتر علمای اسلام باعث عزت، پیشرفت و توسعه جامعه خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و حدود ۱۷ درصد جمعیت آن را اهل سنت تشکیل داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار