مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: طی سال جاری از اعتبارات ماده 10 و 12 مدیریت بحران، یک‌هزار میلیارد تومان برای تجهیز مزارع به سیستم‌های نوین آبیاری اختصاص‌ یافته که 22 میلیارد تومان سهم استان بوشهر است.
کد خبر: ۸۵۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۵ 29 August 2015
محمدتقی منوچهری صبح امروز در مراسم افتتاح مرغداری نیمچه گوشتی 50 هزار قطعه شهرستان دشتی اظهار داشت: این واحد مرغداری در منطقه لاور شرقی قرار داشته و دارای شش سالن و ظرفیت 50 هزار قطعه‌ای است.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: شهرستان دشتی دومین قطب تولید محصولات کشاورزی و نشای پیوندی و غیر پیوندی در استان بوشهر است.

دشتی بیشترین تولیدکننده نشای مکانیزه در کشور

منوچهری یادآور شد: شهرستان دشتی بیشترین تولیدکننده نشای مکانیزه سبزی و صیفی در کشور است.

وی افزود: بیش از 60 درصد از گلخانه‌های فعال استان بوشهر در این شهرستان قرار دارد و قطب دوم محصولات سبزی و صیفی خصوصاً گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر است.

منوچهری یادآور شد: استان بوشهر در حوزه طیور دارای 218 مرغداری فعال با ظرفیت بیش از 6 میلیون و 200 هزار قطعه در هر دوره است که حدود 22 واحد آن در دشتی فعالیت می‌کنند و بیش از 10 درصد ظرفیت مرغداری‌های فعال استان در شهرستان دشتی قرار دارد.

وی افزود: این واحد مرغداری یکی از واحدهای خوب و مکانیزه استان بوشهر به نام نوشادی و مجهز به سیستم‌های خودکارسازی است و امید داریم با توسعه بخش کشاورزی بتوانیم در کنار تولید، زنجیره کامل را در تولید، صنایع، بازار و صادرات ببینیم تا موجبات توسعه بخش فراهم شود.

اختصاص 2 هزار میلیارد تومان در راستای خشکسالی و سیستم نوین آبیاری

منوچهری گفت: امسال از اعتبارات ماده 10 و 12 بحران 1000 میلیارد تومان برای تجهیز مزارع به سیستم‌های نوین آبیاری و یک‌هزار میلیارد تومان هم به بخش بیمه اختصاص پیدا کرده است که در بحث سیستم‌های آبیاری 22 میلیارد تومان سهم استان بوشهر است و امید داریم این اعتبار را در اسرع وقت جذب کنیم و در حوزه بیمه نیز به‌تناسب تحت پوشش قرار گرفتن مزارع و باغات اعتبار به استان تخصیص داده می‌شود.

خرید 50 هزار تن گوجه‌فرنگی حمایتی از کشاورزان طی سال گذشته

وی یادآور شد: سال گذشته حدود 50 هزار تن گوجه‌فرنگی به‌صورت حمایتی توسط سازمان تعاون روستایی از کشاورزان خریداری شد و وجه آن در روزهای آینده پرداخت خواهد شد و سطوح قابل‌ توجهی از مزارع گوجه‌فرنگی و نخیلات تحت پوشش بیمه قرار گرفت که سهم شهرستان دشتی در حوزه بیمه به‌طور کامل پرداخت‌ شده و سهم نخیلات هم در حال ارزیابی است.

برنامه‌ای برای خرید تضمینی خرما نداریم

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر در پاسخ به اینکه برای خرید خرمای امسال چه برنامه‌ای دارید، گفت: برنامه خاصی برای خرید تضمینی خرمای امسال در استان بوشهر نداریم، گرچه قیمت‌های تضمینی در دولت مصوب شده، اما توسط شورای اقتصاد تاکنون اعلام‌ نشده است، ولی خیلی امید داریم که بازار راه خود را دنبال کند و قیمت‌ها بالاتر از قیمت تضمینی باشد، اگر مشکلاتی در رابطه با قیمت‌ها پیش آمد و قیمت آن از کف‌ پایین‌تر رفت، ورود خواهیم کرد.

بنا به این گزارش مرغداری نیمچه گوشتی در زمینی به طول 2 هکتار با زیربنای 5 هزار و 500 مترمربع، شش سالن و با ظرفیت 50 هزار قطعه توسط فرماندار دشتی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مرغداری در مجموع با اعتباری بالغ‌بر 2 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید که 800 میلیون تومان تسهیلات بانکی و مابقی آورده متقاضی بوده و برای 12 نفر ایجاد شغل شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
آقای منوچهری دروغ بنده شخصازنگ برات زدم گفتی ازپول گوجهاهیچ خبری نیست شمایکی ازضعیفترین مدیران استان هستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار