ایرج صفایی در گفتگو باتابناک:
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه مشکلی در تامین نهاده دامی مرغداران وجود ندارد گفت:90 درصد نهاده های طیور را در کشور وارداتی است.
کد خبر: ۸۵۰۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴ 14 May 2020

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد:در سال جاری بیش از ۳۸ تن ذرت و ۳۴۳ تن سویا بین مرغداران توزیع شده و مشکل مرغداران برای تامین نهاده رفع شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ارز مورد نیاز برای تامین نهاده تخصیص یافته است افزود:در تامین نهاده مرغداران مشکلی نداریم نهاده های دامی مورد نیاز بخش دام و طیور از دو منبع تامین میشود و بخش دولتی در قالب شرکت پشتیبانی امور دامی بخشی از نهاده ها را تامین میکند.

صفایی در ادامه تصریح کرد: 90 درصد نهاده های طیور را در کشور وارداتی است و نهاده های دام خریداری شدهِ مرغداران با آنچه در ستاد تنظیم بازار مصوب شده بسیار فاصله دارد و کمبود این نهاده ها تولیدکنندگان را دچار مشکل کرده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه با بیان دونرخی شدن قیمت بازار آزاد و دولتی نهاده ها افزود:در حالی که قیمت مصوب ذرت 1550 تومان و سویا ۲۴۰۰ تومان است، اما مرغدار در بازار ذرت را با نرخ بالاتر ۲۴۰۰ تومان،سویا را ۴۰۰۰ تومان و جوجه را 55۰۰ تومان خریداری می کند.

وی با بیان اینکه وارد کنندهای بخش خصوصی بخش دیگری از نهاده ها را تامین می کنند عنوان کرد: متاسفانه در چند ماه اخیر به دلیل تحریم ها و مشکلات ناشی از کرونا در تامین نهادها نیز مشکلاتی ایجاد شده و نهادها به اندازه کافی در دسترس مرغداران و دامداران قرار نگرفت ولی در حال حاضر مشکلات برطرف شده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار