افشین محمدی با بیان اینکه تهیه پلاسما فقط شامل افراد با سن ۱۸ تا ۶۰ سال می‌شود یادآور شد: خانم‌هایی که سابقه بارداری دارند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و برای دسترسی آسان، فعلا تنها افراد ساکن شهر همدان مد نظر هستند.
کد خبر: ۸۴۸۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 11 May 2020
رئیس مرکز انتقال خون استان همدان گفت: مشکلی در تامین اهدای خون در ماه رمضان نداریم و خوشبختانه نیاز استان را تامین کرده‌ایم.

به گزارش فارس، محمدی در خصوص آغاز تهیه پلاسما از بیماران کووید ۱۹ اظهار کرد: فعلا کار پلاسمادرمانی صورت نمی‌گیرد بلکه تنها تهیه پلاسما از بیماران بهبودیافته کرونا مدنظر است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع هفته قبل شروع شده است افزود: تهیه پلاسما از بیماران بهبودیافته را طبق مستندات، دستگاه‌های تست و آموزش پرسنل آغاز کردیم.

رئیس مرکز انتقال خون استان همدان تصریح کرد: لیست بیماران مبتلا به کرونا که بهبود یافته‌اند را از معاونت درمان علوم پزشکی گرفته‌ایم و سعی می‌شود روزانه یک نفر از این افراد برای این موضوع دعوت شوند.

وی با بیان اینکه تهیه پلاسما فقط شامل افراد با سن ۱۸ تا ۶۰ سال می‌شود یادآور شد: خانم‌هایی که سابقه بارداری دارند، نمی‌توانند در این طرح شرکت کنند و برای دسترسی آسان، فعلا تنها افراد ساکن شهر همدان مد نظر هستند.

محمدی با تاکید بر اینکه بسیاری از افراد هنوز شرایط جسمی و روحی خوبی ندارند، اما همکاری خوبی صورت گرفته است یادآور شد: باید این موضوع به صورت هماهنگ شده با دانشگاه و مراکز درمانی باشد، هرچند باید به لحاظ روحی و آگاه‌سازی نیز آماده باشند.

وی با بیان اینکه این روش فعلا به صورت آزمایشی و تحقیقاتی در تهران اجرا شده تا تاثیر آن مشخص و بررسی شود بیان کرد: در حال حاضر تنها تهیه پلاسما از بیماران و ذخیره سازی را داریم، زیرا یک سال نیز قابل ذخیره‌سازی است.

رئیس مرکز انتقال خون استان همدان در ادامه در خصوص اهدای خون در ماه رمضان نیز گفت: خوشبختانه مشکلی در رابطه با اهدای خون نداشتیم و نیاز استان را تامین کردیم.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان طبیعی است که اهداکننده کمتر باشد یادآور شد: با وجود ماه رمضان و بیماری کرونا امیدواریم هم نیاز استان و هم تهران را تامین کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: روال کار این است که در ماه رمضان شیفت صبح و شب بعد از افطار اهدای خون داشته باشیم و قرار است علاوه بر همدان در ملایر نیز اهدای خون داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار