معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که بناهای تاریخی استان از زلزله بامداد جمعه خسارت ندیدند.
کد خبر: ۸۴۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 08 May 2020

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ، مهدی ایزدی با اشاره به انجام بازرسی‌های لازم از ابنیه تاریخی و میراثی این استان افزود : در همان دقایق اولیه وقوع زمین‌لرزه و با هماهنگی روسای شهرستان‌های سوادکوه و آمل موضوع زلزله پیگیری و در بررسی اولیه مشخص شده هیچگونه خسارتی به آثار تاریخی استان وارد نشده است.

وی با اشاره به فراوانی آثار تاریخی در این شهرستان‌ها ، گفت : صبح امروز نیز با هماهنگی خوب بخشداران و دهیاران روستاهای واقع در ارتفاعات، اطلاعات به روز بناهای تاریخی دریافت شده است.

معاون میراث فرهنگی مازندران گفت: با وجود این که بررسی‌های مقدماتی و اولیه برای بررسی بناهای تاریخی مازندران درشهرستان‌های نزدیک به کانون زلزله انجام شده بود، به منظور بررسی دقیق وضعیت بناهای تاریخی در این مناطق، کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان ب شهرستان‌های سوادکوه و آمل اعزام شدند تا از بناها و آثار میراثی بازدید دقیق‌تری داشته باشند.

ایزدی با اشاره به ثبت بیش از ۷۷۰ اثر تاریخی مازندران در فهرست آثار ملی ایران اظهار کرد: در دو شهرستان سوادکوه و آمل که در مجاورت کانون زلزله بامداد جمعه قرار داشتند، در مجموع ۶۴۲ اثر حفاظتی و ۱۱۰ اثر ثبتی وجود دارد که از این تعداد ۶۲ اثر ثبتی و ۲۸۹ اثر حفاظتی مربوط به شهرستان آمل و ۴۸ اثر ثبتی و ۳۵۳ اثر حفاظتی در حوزه شهرستان سوادکوه است.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۱ ریشتر در ساعت ۴۸ دقیقه بامداد جمعه ۱۹ اردیبهشت در حوالی دماوند رخ داد که کلانشهر تهران را لرزاند. این زمین لرزه که باعث خروج ساکنان تهران از منازل و اقامت موقت در معابر و پارک‌ها شده بود، در مناطقی از مازندران، البرز، قزوین، سمنان و قم نیز احساس شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار