کد خبر: ۸۴۵۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵ 04 May 2020

فرماندار: بخش‌خصوصی ۱۰ هزار میلیارد ریال در بندر آستارا سرمایه‌گذاری کرد

تابناک/ فرماندار آستارا گفت: بخش‌خصوصی در سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال در بندر این شهرستان سرمایه‌گذاری کرده و بخشی از زیرساخت‌های حوزه صادرات و واردات رفع شده، اما همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان برای تجهیز بندر ضروری است.

حسن رستم زاد روز یکشنبه در جلسه با استاندار گیلان بصورت ویدیو کنفرانس در فرمانداری آستارا اظهار کرد: دولت در سال گذشته در این شهرستان در حوزه های تجاری، کشاورزی و گردشگری اقدامات قابل توجهی انجام داده و در حوزه درمانی نیز، با راه اندازی اوژانس هوایی گام بلندی برای خدمت به مردم برداشته است.

وی ادامه داد: آستارا علاوه بر جمعیت ثابت، در برخی ایام میزبان گردشگران داخلی و خارجی است و تکمیل طرح ملی آبرسانی و سد لاستیکی این شهرستان، توجه ویژه مسئولان استانی را می طلبد و مدیران استانی با اختصاص اعتبارات لازم، برای تکمیل طرح های آبرسانی همکاری کنند.

 فرماندار آستارا گفت: با مدیریت استاندار گیلان در مبارزه با شیوع ویروس کرونا، اقدامات خوبی در استان و شهرستان آستارا انجام شد و خوشبختانه تعداد بیماران مشکوک به کرونا در آستارا کاهش یافته است.

بندر چند منظوره آستارا با ۶۰ هکتار وسعت، نخستین بندر بخش خصوصی کشور و نزدیک ترین و مقرون به صرفه ترین مسیر تجارت و حمل و نقل کالا بین آسیا، آفریقا و اروپاست و برای تخلیه و بارگیری کشتی های ۲ هزار و ۵۰۰ تن طراحی شده است.

 شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار