فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه از طرح پیشگیری و مراقبت از ابتلا به بیماری کرونا برای افراد بی‌خانمان،کارتن‌خواب ها ومصرف کنندگان مواد مخدر از ۲۵ اسفند سال ۹۸ تا کنون در کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 21 April 2020

فاطمه رضوان مدنی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه با اشاره به اجرتی طرح پیشگیری و مراقبت از ابتلا به بیماری کرونا در افراد بی خانمان و کارتن خواب های مصرف کننده مواد مخدر در سراسر کشور، اظهار کرد: این طرح باعث کاهش شیوع بیماری در این افراد که عمدتا به دلیل سوء تغذیه دچار اختلال سطح ایمنی بدن و مستعد ابتلا به کرونا ویروس هستند خواهد شد ، طرح مذکور موجب کاهش خطر انتقال ویروس به سایر افراد نیز هست. این طرح با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر و سازمان بهزیستی انجام و در طرح مذکور در مجموع با اختصاص ۹ میلیارد تومان در سطح کشور اجرا می شود.

وی در ادامه تصریح کرد:در راستایی پیشگیری از کرونا در افراد بی خانمان و معتادین ده مرکز کاهش آسیب شامل۳ سر پناه ، ۴ مرکز DlC،موبایل ون و یک مرکز صیانت در استان در حال فعالیت و آموزش‌های لازم برای رعایت نکات ‌پشگیری نیز به این افراد ارائه می‌شود.

رضوان مدنی در ادامه افزود: این مرکز علاوه بر توزیع بسته های کاهش آسیب ابتلا به کرونا،لوازم بهداشتی و غذای گرم را در مراکز مربوط و پاتوق ها توزیع و در این اماکن به طور مستمر گند زدایی انجام می شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه غربالگری علامتی این افراد نیز در محل‌های تجمع و پاتوق‌ها صورت می‌گیرد و افراد دارای علامت برای درمان به اورژانس ارجاع داده‌ می‌شوند، توضیح داد: این خدمات از طریق مراکز سیار کاهش آسیب سراسر کشور در اکثر سرپناه‌های شبانه و ‌مراکز گذری ارائه می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار