مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مهران گفت: برداشت کلزا در سطح دو هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران آغاز شده است.
کد خبر: ۸۳۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 17 April 2020

 به گزارش تابناک ایلام، احمد محمدی اظهار کرد: شهرستان مهران با وجود بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب‌های اصلی کشاورزی به خصوص تولید کلزا و گندم در استان ایلام است.

وی بیان کرد: کشاورزان این شهرستان به واسطه گرمسیری بودن هر ساله زودتر از سایر شهرستان‌های استان، مشغول برداشت محصولات می‌شوند.

محمدی با اشاره به آغاز برداشت کلزا در شهرستان مهران، افزود: توسعه کشت کلزا در سال‌های اخیر در شهرستان به واسطه خرید تضمینی توسط دولت و نیاز به آب کم مورد استقبال کشاورزان شهرستان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این شهرستان دارای ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مهران به کشت کلزا اختصاص یافته است، گفت: پیش بینی می‌شود ۶ هزار و ۵۰۰ تن محصول کلزا به ارزش ریالی ۳۲۰ میلیارد ریال در شهرستان برداشت و تحویل مراکز خرید داده شود.

محمدی یادآور شد: برای سهولت در خرید محصول کلزا در شهرستان، دو مرکز خرید با استقرار کارشناسان و رعایت پروتکل بهداشتی در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شش دستگاه کمباین از سایر مناطق کشور وارد شهرستان مهران شده و با هماهنگی به عمل آمده برای برداشت غلات طی روزهای آینده به حدود ۵۰ الی ۵۵ دستگاه افزایش خواهند یافت./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار