رییس دانشگاه علوم پزشکی؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: این استان از نظر دسترسی به مواد بهداشتی، ضدعفونی کننده و حفاظت در مقابل کرونا وضعیت مناسبی دارد کما اینکه بسیاری از کشورهای پیشرفته که داعیه اداره جهان را دارند در تهیه ماسک و دیگر اقلام بهداشتی با مشکلات زیادی روبرو هستند.
کد خبر: ۸۳۸۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 14 April 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی دسترسی و حفاظت پرسنل و کادر درمانی بیمارستان ها، درمانگاه ها، بیماران و کارکنان مراکز تولیدی و در مرحله بعد دسترسی مردم استان به مواد ضدعفونی و اقلام بهداشتی است.

وی با بیان اینکه تولید ماسک در استان به حد استاندارد و حتی بیش از نیاز استان است، افزود: در خصوص تولید الکل نیز با توجه به تولید بیش از نیاز، این محلول در همه داروخانه ها موجود است و در این زمینه کمبودی وجود ندارد.

کریمیان یادآور شد: مشکل تهیه برخی کالاهای استاندارد از جمله ماسک N۹۵ نه تنها در استان بلکه در سطح کشور وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در خصوص مشکلات بیمارستان دهلران نیز گفت: گوگردی بودن آب این شهرستان سبب شده است وسایل پزشکی بیمارستان تاسیس شده از جمله سی تی اسکن، رادیولوژی و دیگر دستگاه های پزشکی بطور مداوم و مستمر تخریب شوند.

کریمیان ادامه داد: خوشبختانه دستگاه رادیولوژی بیمارستان دهلران مجددا تعمیر شده و فضای مدیریتی و پرسنلی این بیمارستان به نحوی است که درمان بیماران کرونایی در این بیمارستان مقدور است، اما بیماران بدحال کرونایی بلافاصله به بیمارستان شهید مصطفی ایلام انتقال داده می شوند.

وی در خصوص مثبت شدن تست بیماری کرونا کادر درمانی استان نیز افزود: این مبتلایان شامل پزشک، پرستار، نیروهای بهداشتی و بهورز است که خوشبختانه حال عمومی همه آنها خوب است و اکثر آنان دوره نقاهتشان پایان یافته و پس از منفی بودن تست کرونا، دوباره به کادر بهداشت و درمان محلق شده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

وی در خصوص ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام نیز گفت: این بیمارستان توسط شرکت مادر تخصصی در وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در شهر ایلام در حال ساخت است و دانشگاه مستقیما دخل و تصرفی در ساخت آن ندارد اما پیگیری لازم از طریق رییس جمهوری و استاندار جهت تسریع در ساخت این بیمارستان انجام گرفته است.

دکتر کریمیان با اشاره به جایگاه، نفوذ و اعتماد مردم به رسانه های استان تاکید کرد: مردم به رسانه استان اعتماد دارند و اگر رسانه ای در یک شهرستان به موضوع یا مشکل بهداشتی خاصی اشاره کند قطعادر سریعترین زمان پیگیری می شود.

وی مهم ترین کارکرد رسانه را دیدن نقاط ضعف و قوت یک سازمان دانست و یادآور شد: رسانه مانند دوربینی است که از زاویه ای که ما نسبت به آن دیدکافی نداریم مسائلی را که از دید کارشناسان پنهان مانده است، مطرح می کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار