علیرضا آشناگر:
به گزارش تابناک سمنان: علیرضا آشناگر استاندار سمنان گفت: روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان براساس گزارش‌های ارایه شده از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی استان ، همچنان در وضعیت هشدار است.
کد خبر: ۸۳۸۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶ 13 April 2020

استاندار سمنان روز دوشنبه در رزمایش مواساة در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: وضعیت شیوع کرونا ویروس در استان سمنان به هیچ عنوان سفید نیست و برخی محدودیت‌هایی که از هفته گذشته در استان سمنان اعمال می‌شد، ادامه می‌یابد.
وی تصریح کرد: همکاری اقشار مردم و ائمه محترم جمعه استان در ارتباط با جلوگیری از اجتماعات و لغو نماز جمعه و جماعت همچنان ادامه یابد.

علیرضا آشناگر خاطر نشان کرد: با در پیش بودن ماه مبارک رمضان ، هفته آینده در ستاد ملی مقابله با ویروس در ارتباط با بازگشایی مساجد بحث ، تبادل نظر و تصمیم‌گیری می شود.
آشناگر اضافه کرد: در فاصله گذاری هوشمند اجتماعی با کمک و همکاری مردم برای کاهش شیوع کرونا ویروس اقدام می شود، جدیت در اجرای این طرح به مراتب از طرح گذشته بیشتر است.
وی تصریح کرد: در اوج شیوع کرونا ویروس، ۵۲۰ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در بیمارستان‌های استان بستری بودند که این رقم اکنون به ۱۵۲ بیمار مبتلا رسیده است.
آشناگر گفت: در اوج شیوع کرونا ویروس ، ظرفیت پذیرش بیماران بیشتر از ۴۰ درصد نشد و اکنون
مراکز نقاهتگاهی ،طرح غربالگری و طرح پایش به خوبی در استان سمنان در حال انجام است.
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: روحانیون معزز، ائمه جمعه و جماعت در هفته‌های گذشته برای مهار و مقابله با کرونا ویروس بسیار موفق عمل کردند و تلاش روحانیون عزیز ستودنی و ارزشمند است.
استاندار سمنان گفت: فضای همدلی که ائمه جمعه و روحانیون با مردم برای مقابله با کرونا ویروس در استان سمنان ایجاد کردند، قابل ستایش است.
آشناگر ادامه داد: هدف از برگزاری این جلسه اجرای دقیق منویات رهبر معظم انقلاب که در سخنرانی اخیرشان تاکید فرمودند ، است و خطاب اجرای این رزمایش آحاد مردم هستند.
استاندار سمنان تصریح کرد: در کنار توزیع اقلام بهداشتی و گندزدایی معابر عمومی و ... که از سوی مسئولان و نهادهای مردمی انجام شد، ستادهای مردمی در استان تشکیل گردید و بسته‌های معیشتی با همکاری سپاه پاسداران و اتاق بازرگانی به مردم و بیمارستان‌ها داده می شود که این اقدام بسیار ارزشمند است.
استاندار سمنان ادامه داد: به یاری خدواند ، بیمارستان های استان از نظر تجهیزات پزشکی مشکلی ندارند اما تجهیز بخش آی. سی . یو در برخی بیمارستان‌های استان مشکلاتی وجود دارد که خیران در این بخش به میدان بیایند.
آشناگر گفت: ستادهای شهرستانی مواساه تشکیل شود و به افراد آسیب‌پذیر و کم درآمد یاری داده شود و افراد تحت پوشش بهزیستی ، مراکز سالمندی ، و کمیته امداد و افراد آبرومندی که مشاغل خود را از دست دادند در اجرای این طرح در اولویت است.
وی گفت: در رزمایش مواساه و کمک‌های مردمی یک حساب بانکی تشکیل شود تا این کمک‌ها در این حساب واریز شود.
استاندار سمنان ادامه داد: مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال از سوی استاندار و نماینده ولی فقیه در استان سمنان به حساب تعیین شده واریز می شود و بسته های معیشتی و یا فرهنگی به افراد نیازمند ارسال شود.
آشناگر گفت: کمک‌ها به صورت کاروانی توزیع نشود و در قالب رویکردهای ساماندهی شده این طرح اجرا شود.
آشناگر گفت: با پیشنهاد مدیران دستگاه های اجرایی ، کارمندان یک روز از حقوق خود را می توانند برای رزمایش مواساه اختصاص دهند.
استاندار سمنان ادامه داد: مساعدت در بخش‌های بیمه‌ای ، بانکی و عوارض و کارمزد از سوی دولت به بنگاه های اقتصادی خرد و واحدهای تولیدی در دستور کار است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار