مدیر جهادکشاورزی لامرد گفت: در اواخر سال جاری، جامعه ایرانی درگیر میهمانان ناخواسته‌ای شده است که همه فعالیت‌های روزمره آنها را تحت تأثیر قرارداده است.
کد خبر: ۸۳۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳ 12 March 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدصادق فانی عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: این روزها علاوه بر معضل کرونا ویروس، آفت خطرناک دیگری وجود دارد که می‌تواند امنیت غذایی مردمان این مرز وبوم به ویژه نواحی جنوب را تحت شعاع خود قرار دهد.

وی بابیان اینکه ملخ صحرایی میهمان ناخوانده‌ای است که طی سال جاری برای دومین بار به جامعه کشاورزان ایران حمله‌ور شده است، افزود: هیولایی به نام ملخ برای تکمیل چرخه بهاره خود از دوم اسفند وارد شهرستانهای جنوب فارس از جمله شهرستان لامرد شده و جهت مقابله با آن باید توان موجود را به کار گرفت .

مدیر جهادکشاورزی لامرد بیان کرد: اولین سری آفت ملخ صحرایی از روز دوم اسفند در روستای پاقلات بخش اشکنان ریزش کرد که با تشکیل تیم پایش جهاد کشاورزی شهرستان لامرد و در کوتاهترین زمان ممکن ضمن استقرار در منطقه، اولین عملیات مبارزه علیه این آفت صورت گرفت.

فانی اشاره ای به فعالیت‌های صورت گرفته از آغازین روزهای ریزش ملخ داشت و گفت: از ابتدای حمله دوباره ملخها، با کمک کارکنان جهاد کشاورزی لامرد در قالب ۵ اکیپ پایش و ۵ اکیپ سمپاشی ضمن پایش ۸ هزار هکتاری با استفاده از سموم تأمین شده، تاکنون یکهزار و ۱۳۰ هکتار سمپاشی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار