برای باز گشایی بزرگترین مرز زمینی ایران و ترکیه مسئولان کشور به دنبال فعالیت دوباره مرز بازرگان هستند.
کد خبر: ۸۳۰۶۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵ 12 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، برای باز گشایی بزرگترین مرز زمینی کشورمان ؛ که کشور ترکیه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا آن را بسته است؛ مسئولان شهرستان ماکو با تلاشهای شبانه روزی و اقدامات اساسی به دنبال فعالیت دوباره مرز بازرگان هستند .
عباسی فرماندار ماکو می گوید: با نظارت بهداشت جهانی قرار شده است اقداماتی برای رعایت اصول بهداشتی صورت گرفته و انشاالله اگر نواقص موجود هم برطرف شود این مرز در روزهای آینده بازگشایی می شود.

شبکه بهداشت و درمان ، و دامپزشکی ماکو هم با قدرت تمام برای جلوگیری از شیوع این بیماری ؛ در مرز بازرگان کمر همت بسته اند .
دکتر صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو نیز گفته است: برای رصد سلامت و غربالگری رانندگان و مسافرین خروجی و ورودی زیرساخت‌های فیزیکی تکمیل و افزایش یافته و مقرر است مسافران با تب سنج های لیزری در گیت ها کنترل خواهند شد.

خان آیرم مدیر شبکه دامپزشکی ماکو نیز می گوید: در رابطه با کنترل بیماری ویروس کرونا، در گمرک پایانه بازرگان سامانه ضدعفونی و گندزدایی راه اندازی شده که می تواند در طول شبانه‌روز ۳۰۰ خودرو را جرم‌زدایی و گندزدایی کند.

 فعال نمودن مرکز جامع سلامت شهر بازرگان بصورت 24 ساعته ، با استقرار پزشک و تیم درمانی کامل برای ویزیت و غربالگری ، و استقرار یک دستگاه آمبولانس آماده برای گیتهای وردی در صورت لزوم و اورژانسی ، و از همه مهمتر ارتقا سطح بهداشت عمومی سطح شهر بازرگان با همکاری شهرداری از دیگر اقدامات اساسی بهداشتی در مرز بازرگان است .

در حال حاضر با همکاری تمام ادارات مستقر در مرز ، تمامی پروتکلهای بهداشتی زیر نظر شبکه بهداشت و درمان ، رعایت می شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار