استاندار آذربایجان شرقی:
وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی، از شناسایی پهنه‌های معدنی استان به روش پروازی خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری در بخش معادن مس و صنایع پایین‌دستی مس جزو هسته‌های کلیدی سند توسعه استان است که بسته‌های سرمایه‌گذاری آن آماده ارایه به بخش خصوصی است.
کد خبر: ۸۳۰۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۴ 25 August 2015
به گزارش تابناک تبریز استاندار آذربایجان شرقی گفت: بر اساس سند تدبیر توسعه استان، بسته‌های سرمایه‌گذاری در همه شهرستان‌های استان آماده ارایه به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

دکتر اسماعیل جبارزاده در گفت‌وگو با شبکه خبر صدا و سیما، با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان با مشارکت اساتید دانشگاه و صاحب‌نظران، گفت: این سند بر مبنای اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و با نگرش پساتحریم تدوین شده است.

وی با اشاره به مشکلات برنامه‌ریزی جامع از قبیل آرمان‌گرایانه بودن اهداف و خارج از اراده دولت بودن مولفه‌های آن، گفت: با نگاه به این مشکلات ما برنامه‌ریزی منطقه‌ای را ترجیح دادیم که در این روش، واقعیت‌ها به جای اهداف بلند و آرمانی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

جبارزاده گفت: سند تدبیر توسعه استان بر اساس ظرفیت‌ها و مشکلات بومی و با روش هسته‌های کلیدی تدوین شده و ویژگی مهم آن این است که هر 21 شهرستان استان برنامه متناسب با فرصت‌ها و تنگناهای خود دارد.

وی افزود: بر اساس این سند، بسته‌های توسعه و سرمایه‌گذاری در تمام شهرستان‌ها آماده ارایه به بخش خصوصی است و فرمانداران مکلفند اهداف این سند را عملیاتی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی، احیای واحدهای صنعتی تعطیل شده را اولویت نخست استان در بخش صنعت عنوان کرد و گفت: در مرحله بعدی ایجاد واحدهای جدید تولیدی بر اساس ظرفیت‌های استان مورد توجه است.

وی با اشاره به این که اغلب شهرستان‌های استان، پتانسیل کشاورزی دارند، افزود: توسعه کشاورزی به روش‌های نوین و ارتقای بهره‌وری و توسعه صنایع تبدیلی در این بخش جزو اهداف همه شهرستان‌های استان است.

جبارزاده، بخش تجارت را یکی دیگر از هسته‌های کلیدی سند تدبیر توسعه استان عنوان کرد و گفت: توسعه بازار تبریز و ایفای نقش تجاری در منطقه جزو اهداف سند توسعه استان است که بر اساس آن توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه و تامین نیاز بازارهای منطقه پیش‌بینی شده است.

جبارزاده افزود: در بخش سنگ‌های تزیینی هم پتانسیل بسیار بالایی داریم که در این راستا ایجاد شهر یکصد هکتاری سنگ در شهرستان آذرشهر پیش‌بینی شده و آماده حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است.

استاندار آذربایجان شرقی، توسعه صنعت خشکبار، توسعه ناوگان حمل و نقل کالا و مسافر و توسعه صنایع پتروشیمی را از دیگر محورهای توسعه استان برشمرد و گفت: ما در بین همه ظرفیت‌های استان، تعدادی را به عنوان اولویت اصلی تعیین کرده‌ایم و از حضور بخش خصوصی در این زمینه‌ها به طور کامل حمایت می‌کنیم.

وی از همه هم‌میهنان، سرمایه گذاران و علاقمندان به تولید و صادرات دعوت کرد تا با مطالعه سند تدبیر توسعه آذربایجان شرقی، برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف این استان حضور یابند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار