رضا اسدی«وکیل پایه یک دادگستری»
کد خبر: ۸۲۸۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱ 06 March 2020

در اين روزهای وانفسا بدليل انتشار ويروس كرونا در سطح كشور بسياری از فعاليت‌های روز مره به تعليق در آمده و يا حداقل در كمترين سطح انجام می‌پذيرد.

از طرفی بسياری از صاحبان مشاغل علی‌رغم نزديک شدن به عيد نوروز با ركود مواجه‌اند و هزينه‌های زندگی در اين ايام با فاكتور تورم كمر بسياری از نان آوران خانواده را خم نموده است و متأسفانه تاکنون از برنامه‌ريزی و ساماندهی حمايتی ملموس در خصوص قشرهای آسيب‌پذیر و ضعيف جامعه خبری نيست و مردم از لابلای خبرهای كرونايی از يک سو نگران خود و فرزندانشان و ملزم به رعايت هزينه بر بهداشت فردی و اجتماعی بوده و از سوی دیگر نگران چگونه از عهده برآمدن هزينه‌های سرسام آور زندگی و معيشت‌اند.

در اين ميان فرصت طلبانی كه در آشفته بازار بوجود آمده از انتشار ويروس در پس زراندوزی بيشتر بوده و انسانيت را به فراموشی سپرده و با بی‌رحمی به تاراج معیشت و بهداشت و سلامت مردم از راه احتكار و گرانفروشی هستند و وقت بسياری از ناظران، ماموران و امكانات كشور را معطوف اعمال غيرقانونی خود نموده‌اند، آيا اين افراد به خود می‌آيند؟

سابقه تاريخی روزهای آغازين حمله عراق به ايران و پس از آن و ناگزيری دولت وقت به اعمال سياست ساماندهی منابع محدود در تامين كالاهای اساسی نشان می‌دهد كه اين افراد چپاولگر تحت عناوين مختلف هيچگاه حتئ زمانی كه مردم در زير انواع بمب‌های دشمن بوده‌اند و ساكنان چندين استان جنوبی و غربی كشور آواره دشت و دمن و ناگزير به مهاجرتی ناخواسته بوده‌اند از تكاثر و ثروت اندوزی از راه تاراج منابع محدود هم كوتاهی ننمودند و امروز نيز اين افراد با تكيه بر تجارب اسلاف خویش اقداماتی از اين دست را دنبال می‌کنند.

در اين روزهای نفس‌گير خوشبختانه شاهديم كه بخشی از همكاران که وکالت پرونده‌های موكلان رابرعهده دارند، خالصانه و با مسئوليت پذيری و علی‌رغم وجود محدوديت‌های موجود، با وسيله نقلیه عمومی همچون عامه مردم به انجام وظايف حرفه‌ای خود مشغولند و در راه استیفای حقوق موكلان بدون هیچگونه گله و شكايتی اقدام می‌کنند.

گرچه علی‌رغم تمهيدات مسئولان قضايی و اداری در تجديد وقت رسيدگی، تقليل مراجعات حضوری ارباب رجوع در مراجع قضايی و مواردی از اين دست، بسياری از همكاران در پيگيری پرونده‌ها از ثبت اوليه در دفاتر خدمات و رفع نقص و هم چنين اخطاريه‌های مربوط به واريزی برخی وجوه و... ارايه آن به مرجع مربوطه، همکاران ما ناگزير به رفت و آمد در شهرها يا مسافرت‌های بين شهری و انتظار در صف‌های طولانی ميباشند.

با اين وصف می‌توان نتيجه گرفت تكميل و استفاده به روز از امكانات و فن آوری‌های نوين الكترونيكی و سامانه‌های پيشرفته در كسر هزينه‌های غيرضرور و اتلاف وقت مسئولان و ارباب رجوع و از جمله وكلا، در بهم ريختن بوروكراسی موجود غيرضرور، تاچه میزان مؤثر است.

در حال حاضر و با توجه به سرعت انتشار ويروس كرونا كه سلامتی همه مردم را تحت تأثير حضور نامیمون خويش قرار داده است، جای خالی اين ابزار تكامل يافته و نوين بیش از پیش مشهود است.

جا دارد به نوبه خود از همه همكاران محترم و عزيز كه با مسئوليت‌پذيری ناگزير در اين ايام پرخطر گام بر می‌دارند، صميمانه تشكر نموده و برای آنان آرزوی سلامتی نمایم.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار