رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد :
یزدان پناه : مردم دو شهر چرام و سیسخت در مدیریت مهمترین خطر تهدید کننده استان در زمینه کنترل کرونا بسیار خوب عمل کرده اند.
کد خبر: ۸۲۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹ 05 March 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر پرویز یزدانپناه در نشست ستاد مدیریت ، پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گفت : با توجه به اینکه احتمال پیک بودن زمان شیوع در پیش باشد و احتمال اینکه بیمارستان جلیل جوابگو نباشد لذا برنامه ریزی کرده ایم بیمارستان های دیگر استان در برخی مراکز شهرستان را برای پذیرش مجهز کنیم .
یزدانپناه افزود : یکی مهترین اقدامات ما در این روزها این است که مردم را باید اموزش بهداشتی دهیم .
وی با اشاره به لزوم حذف جلسات غیر ضرور گفت : متاسفانه رعایت نکردن در ورود برخی افراد مشکوک به  ابتلا به کرونا در جلسات خود می تواند عاملی برای شیوع بیماری باشد. 
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد ، افزود : لتزم است هتل ها ، مهمان سراها و اماکن عمومی را مدیریت کنیم. یزدانپناه گفت : با توجه به انتقال سریع ویروس کرونا باید این نکته روشن شود که کسی برای دعوت گردشگران به استان تبلیغ نکند .
وی افزود : دستشویی ها و معابر باید شهرها باید با جدیت تمام گندزدایی شوند. مساجد حداقل دو تا سه بار در روز گندزدایی شوند. 
یزدانپناه با اشاره به این نکته که حتی احتمال دارد تا پانزده فروردین این بیماری سیر صعودی داشته باشد گفت : لازم است یک سایت آموزش سایت آموزش انلاین راه اندازی کنیم که مردم با مراجعه به آن بتوانند خود مراقبتی داشته باشند. 
وی افزود : اکنون سامانه ۱۹۰ برای پاسخگویی فعال است و شهروندان می توانند با تماس با این سامانه پاسخ سوالات خود در خصوص ویروس کرونا را دریافت کنند.
یزدانپناه با اشاره به تعطیلات طولانی این روزها گفت : خطر اصلی که استان را تهدید می کند ، ورود کهگیلویه و بویراحمدی های ساکن در استان های دیگر است که احتمال شیوع بیماری در استان را افزایش می دهد. 
وی ادامه داد : مردم دو شهر چرام و سیسخت به صورت مدیریت شده ورودی ها به شهر خود را کنترل می کنند و در صورت مشاهده مواردی تز ورود افراد جدید به شهر خود سریعا این موارد را به مراجع بهداشتی یا انتظامی اطلاع رسانی می کنند.
یردانپناه گفت : باید افراد ورودی به استان را کنترل و مدیریت کنیم که البته رعایت همین مسائل باعث شده است که استان در کنترل شیوه کرونا عملکرد خوبی داشته باشد‌
وی در پایان از صدا و سیما درخواست کرد در زمینه مقابله با ویروس کرونا فعالتر عمل کند.
نکته جالب این نشست حضور همه مدیران با رعایت مکات بهداشتی و استفاده از ماسک حتی در حین سخن گفتن بود که باید امیدوار بود همه مردم استان وضعیت را جدی گرفته و نسبت به رعایت نکات بهداشتی تلاش کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار