معاون اقتصادي استاندار مطرح كرد؛
فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: صادرات غیر نفتی استان مرکزی در ١١ ماهه سال جاری به ٩١٩ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۸۲۷۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 29 February 2020

به گزارش تابناک مرکزی فرخی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به عملکرد ١١ ماهه گمرکات استان مرکزی ، بیان کرد: در حوزه صادرات از ابتدای سال ۹۸ تا پایان بهمن ماه ، ٢٢ هزار و٦٤٩ فقره اظهارنامه برای صادرات محصولاتی به وزن یک میليون و ٦٩٠ هزار تن صادر شده است.

وی ارزش صادرات انجام شده طی١١ ماهه سال ۹۸ در استان مرکزی را ٩١٩ میلیون دلار بیان کرد و افزود: در سال جاری تعداد اظهارنامه های صادراتی ١٨ درصد، وزن صادرات ٢٢ درصد و ارزش آن نیز بيش از يك درصد رشد داشته است.

فرخی با اشاره به صادرات اقلامی چون انواع هیدروکربورها، شمش، میلگرد آجدار، شيشه ، بلورجات، آبمیوه،پلي اتيلن سبك و سنگين،تيتر فوري و ...، مقصد این صادرات را ۸۰ کشور دنیا از جمله افغانستان، عراق، ترکیه، امارات متحده، پاکستان و ... دانست.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی  ارزش واردات استان را حدود ٤٣١ میلیون دلار اعلام كرد و گفت: واردات در استان مرکزی طی بازه زمانی مذکور از نظر تعداد اظهارنامه ٣٨ درصد، از نظر وزن واردات ١٧ درصد و از نظر ارزش نیز ۲٣ درصد رشد داشته است.

فرخي ٥٦ کشور همچون چین، ترکیه، آلمان، هند و ...  را به عنوان مبداء واردات استان برشمرد و گفت: عمده کالاهای وارد شده به استان شامل ماشین آلات و مواد اوليه خطوط توليد می شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خاطر نشان کرد : در حال حاضر تراز تجاري استان مركزي مثبت مي باشد و اميدواريم همچون سال گذشته ميزان صادرات استان از مرز يك ميليارد دلار عبور كند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار