رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آغاز دوره جدیدی در قوه قضائیه با شعار تحول در خط مشی گفت: رأی دادگاه بدوی باید به گونه‌ای باشد که در دادگاه تجدیدنظر تایید شود.
کد خبر: ۸۲۰۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ 06 February 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،حجت‌الاسلام سیداحمد مرتضوی‌ مقدم در جمع قضات استان کرمانشاه با گرامیداشت یاد و خاطره سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: چهلمین روز از شهادت این سردار بزرگ با راهپیمایی 22 بهمن‌ماه مقارن شده که ان‌شاءالله شاهد حضور باشکوه مردم خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات دستگاه قضایی، به حجم زیاد پرونده‌ها در دیوان عالی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این حجم از پرونده‌ها باید با تلاش مضاعف و مسؤولیت‌پذیری مورد بررسی و رسیدگی قرار گیرد، ولی برای کاهش ورودی پرونده‌ها باید راه‌های پیشگیری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به آغاز دوره جدید در قوه قضائیه، افزود: شعار قوه قضائیه در دوره جدید «تحول در خط و مشی» است.

مرتضوی خطاب به قضات گفت: دادگاه تجدیدنظر برای رفع نگرانی از اینکه بی‌گناهی با حکم دادگاه بدوی در معرض مجازات قرار نگیرد، پیش‌بینی شده و به نوعی بازبینی اعمال دادگاه بدوی است و همان اختیارات دادگاه بدوی را دارد، لذا رای دادگاه بدوی باید به‌گونه‌ای باشد که در دادگاه تجدیدنظر تایید شود.

وی سرلوحه کار دستگاه قضا را مردم‌باوری و مسؤولیت‌پذیری دانست و با گریزی به موضوع انتخابات، افزود: نامزدها از افتراء و تهمت‌زدن به یکدیگر پرهیز کنند، دستگاه قضا در این راستا اغماضی نخواهد کرد و با تخلفات انتخاباتی برخورد جدی خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار