امام جمعه قزوین :
انتقام اصلی «برچیدن بساط صهیونیست‌ها» و «بیرون راندن آمریکایی‌هاست»/ اگر نمی‌فهمید تکیه به داخل چیست چرا مسئولیت پذیرفتید؟!/ کسی حق جسارت به سپاه را ندارد/ کمک‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان تا رفع کامل نیازها ادامه یابد
کد خبر: ۸۱۵۰۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴ 18 January 2020

انتقام اصلی «برچیدن بساط صهیونیست‌ها» و «بیرون راندن آمریکایی‌ها» از تمام منطقه است.

به گزارش تابناک قزوین،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) برگزار می‌شود، اظهار کرد: دشمن می خواهد جوری نشان دهد که شهید سپهبد سلیمانی تمام شده است، اما مسلمانان نشان دادند که فکر و اندیشه حاج قاسم سلیمانی ادامه دارد و پس از شهادتش، اولین سیلی محکم به صورت آمریکا با دستان قدرتمند آن شهید والامقام نواخته شد.

وی تصریح کرد: مردم ما با همه وجودشان قرن ها این فرهنگ را نسل به نسل شنیده اند و تجربه کرده اند که ابوالفضل (ع) از زمانی که دست هایشان قطع شد، سیلی های محکمشان بر صورت بنی امیه نواخته شد و بساط بنی امیه از آن به بعد برچیده شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: دستان سردار سلیمانی قطع می شود، بدن شهید ابومهدی قطعه قطعه می شود، مانند شهدای کربلا و پس از آن عزت و قدرت آن ها رعب و وحشت در دل دشمنان می اندازد و امید و امنیتشان برای مستضعفان و اقشار مردم آشکارتر می شود.

شهید سلیمانی و شهید المهندس چشم انداز انقلاب را ارتقا بخشیدند

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شهادت شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس چشم انداز انقلاب اسلامی را ارتقا بخشید و قبلا اگر حرف از انتقام می‌زدیم صحبت از دفع عملیات صهیونیستی و کشتن یک آمریکایی متجاوز در منطقه بود اما امروز نگاه ما به انتقام متفاوت شد و امروز حتی ما ویران شدن پایگاه نظامی آمریکا در منطقه که مانند پایتخت آنها بود را جدی نمی دانیم.

وی اضافه کرد: رهبری پس از موشک باران پایگاه عین الاسد فرمودند که این حمله یک سیلی به صورت آمریکایی ها بود، البته این سیلی ها باید پی در پی نواخته شود تا آمریکایی ها خوابشان نبرد و خواب های جدید ببینند.

انتقام اصلی «برچیدن بساط صهیونیست‌ها» و «بیرون راندن آمریکایی‌هاست»

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: انتقام اصلی ما برچیده شدن بساط رژیم منحوس صهیونیستی و بیرون راندن آمریکایی ها از همه کشورهای اسلامی در کل منطقه است و این هدف، انتقام اصلی جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: رهبری به ما آموختند که باید به فکر جمع شدن بساط آمریکا از منطقه باشیم. در گذشته هم به طاغوت سیلی زده شد و هم بساط طاغوتیان از کشور برچیده شد و این تجربه را از گذشته در اختیار داریم و عین همان اتفاقی که درباره شاه صورت گرفت، باید درباره صهیونیست ها، سعودی ها و آمریکایی ها نیز صورت بگیرد و امروز این هدف اصلی مؤمنان است و باید این رسالت آحاد مسلمانان را به یکدیگر متصل کرده و عامل وحدت همه مسلمین و مستضعفین بشود.

آمریکایی‌ها امنیت، ایمان و مردم را نشانه گرفته‌اند

وی با طرح این سؤال که چرا باید از آمریکا انتقام بگیریم، اظهار کرد: آمریکایی ها امنیت، وحدت، ایمان و سپاه پاسداران، منابع عزت و اقتدار ما را نشانه گرفته اند و جواب ما باید جدی، کوبنده و پشیمان کننده باشد. آمریکایی ها وحدت ما را نشانه گرفته اند و باید از انسجام و وحدت خود پاسداری کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: آمریکایی ها به جنگ با فرهنگ مردم آمده اند و می خواهند فرهنگ حسینی و اهل بیتی را از مردم بگیرند و آنها را نسبت به اعتقادات دینی بی تفاوت کنند. دشمنان به جنگ اقتصادی روی آورده اند و می خواهند در عرصه اقتصاد کشور را زمین بزنند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انتظار نداریم کسانی که مسئولیت اقتصادی کشور را برعهده گرفته است بگویند از خارج بریدن و به داخل تکیه کردن را نمی فهمیم؛ حال باید گفت اگر نمی فمیدید چرا این مسئولیت را پذیرفته اید و حال که پذیرفته اید باید بفهمید و اگر نه مردم به شما می فهمانند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: امروز آحاد مردم متوجه شده اند کسانی که به خدا ایمان دارند باید در راه خدا محکم ایستادگی و مبارزه کنند و کسانی که کفر می ورزند هم در راه طاغوت و شیطان می جنگند. ما باید بدانیم که در این جنگ سرباز کدام جبهه هستیم و نباید شاهد باشیم که در حین جنگ یک فرد به ظاهر خودی سلاح خود را به سوی مردم نشانه رفته است.

امام جمعه قزوین افزود: طبق آیات قرآن می دانیم کسانی که مسیر طاغوت و شیطان را در پیش گرفته اند، ولی و سرپرست آنها نیز شیطان و طاغوت است و خدای متعال تاکید کرده است که مسیر شیطان نتیجه و انتهای مطلوب و خوشایندی در پی ندارد. خدای متعال فرموده است که همینکه حق حضور پیدا کند باطل لحظه ای نمی تواند در برابر حق ایستادگی کند و از بین می رود.

خداوند نمی‌خواهد کافران بر مؤمنان مسلط شوند

وی ادامه داد: خدای متعال فرموده است که من نمی خواهم که کافران بر مومنان مسلط باشند یعنی من حمایت کننده و پشتیبان شما هستم بنابراین نباید زیر سلطه اجانب بروید. خداوند تاکید می کند که دشمنی شیطان را جدی بگیرید و از شیطان رجیم به خدای متعال پناه ببرید، شیطان "رجیم" است یعنی باید رانده شود.

آیت الله عابدینی گفت: ترامپ و سران امریکا بدانند موشک های سپاه پاسداران ایران که عین الاسد در عراق را مورد هدف قرار دادند، این اقدام در دین ما "رجم شیطان" بود. البته نه با سنگ ریزه هایی که حاجیان در مکه رجم می کنند بلکه با سنگ هایی که در دستان قدرتمند سردار سلیمانی ها و سردار حاجی زاده هاست ما امروز صهیونیست ها و امریکایی ها را رجم می کنیم.

این خطیب نمازجمعه ابراز کرد: رجم شیطانی که از سوی ایران در حال انجام است چیزی نیست که دشمن از آن جان سالم به در ببرد و هر روز قدرت تخریب این ابزار رجم شیطان را در دستان ملت ایران و جریان مقاومت اسلامی در منطقه خود را قوی تر نشان خواهد داد.

وی با طرح این سوال که چرا ما باید با دشمن بجنگیم، عنوان کرد: امریکای فتنه گر؛ بداند که قرآن کریم به ما گفته است که فتنه از قتل بسیار خطرناک تر و بزرگتر است، برای همین ما باید با آنها بجنگیم و باید به حدی با این دشمنان مبارزه کنیم که ریشه فتنه و فتنا گران برچیده شود.

امام جمعه قزوین گفت: قرآن کریم تاکید می کند که دشمنان باید از شما شدت و عصبانیت ببینند؛ حق ندارید به دشمن چراغ سبز نشان دهید تا آنها گمان کنند می توانند نسبت به ما زورگویی و خشونت نشان دهند. ما می دانیم زمانی که موشک های ایران وارد عین الاسد شدند امریکا درس تلخی گرفت و اگر زمانی هم در خیالاتش گمان جنگ با ایران را داشت دیگر سراغ این فکر و خیالات نخواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اذعان کرد: زمانی که ما پهپاد امریکایی ها را از داخل کشور مورد اصابت قرار دادیم این گلوله فاصله بین جنگ و صلح شد و اجازه نداد جنگی رخ دهد، اما اگر این پهپاد را نزده بودیم دشمن در اتاق جنگ خود تصمیم گرفته بود که علیه ما جنگ نظامی به راه بیندازند اما زمانی که پهپاد آنها را سرنگون کردیم آنها متوجه شدند که نمی توان با ایران از مسیر جنگ وارد شد.

وی ابراز کرد: امروز ما هم می گوییم که یک گلوله می تواند فاصله بین صلح و جنگ باشد، اما بستگی دارد این گلوله از جایگاه ذلت یا عزت شلیک شده باشد. اینکه ما سایه جنگ را از سر ملت ایران برداشتیم از سخنان غلطی است که هرچند مدت یکبار به زبان برخی سیاسیون جاری می شود.

کمک‌ها به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان تا رفع کامل نیازها ادامه یابد

آیت الله عابدینی با اشاره به ضرورت کمک رسانی به سیل زدگان لرستان عنوان کرد: خوشبختانه در استان قزوین قدم های خوبی برای کمک رسانی به این عزیزان برداشته شده است و حمایت هایی صورت گرفته اما هنوز در ابتدای راه قرار داریم. تهیه وسایل زندگی و مواد غذایی و بازسازی منازل هموطنان ما در این استان باید با جدیت مورد توجه قدار بگیرد و کمک ها را تا رفع نیاز این عزیزان ادامه دهیم.

اقدام قابل تقدیر راننده تاکسی قزوینی در اختصاص درآمد یک روزه‌اش به سیل‌زدگان

این خطیب نمازجمعه یادآور شد: راننده تاکسی عزیزی که در قزوین با اختصاص یک روز از درآمد خود به سیل زدگان به صورت جهادی وارد عرصه کمک رسانی شده اقدام شایسته و مورد تقدیری انجام داد که همه ما می توانیم همت کرده و هرکس هرچقدر می تواند در کمک رسانی مشارکت داشته باشد.

وی گفت: امام راحل فرمودند که من از سپاه پاسداران راضی هستم و اگر سپاه نبود کشور نبود. همچنین رهبر معظم انقلاب درباره پاسداران عزیز فرموده اند که این عزیزان شخصیت هایی هستند که لباس عفاف و تقوا برتن کرده اند و به استقبال معنویات رفته اند و برای خدا قدم در میدان سختی ها و شهادت و جانبازی گذاشته اند.

کسی حق جسارت به سپاه را ندارد

امام جمعه قزوین بیان کرد: کسی حق ندارد به ساحت مقدس سپاه جسارتی داشته باشد، کسانی که سقوط هواپیما را طوری توجیه و تفسیر کردند که با نیش و کنایه عزیزترین فرزندان این مرز و بوم را زیر سوال ببرند این موضوع و حرکت نیز از غلط های فراموش نشدنی بود که از جرثومه های عقب مانده های سیاسی برمی آید که به جای اینکه بر دست پاسدا ران ما بوسه بزنند متاسفانه جلوی گام های استوار سپاهیان عزیز مانع ایجاد می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: باران، رحمت و نعمت خدای متعال است و سدهای واقع شده در سیستان و بلوچستان مملو از آب ارزشمند مورد نیاز مردم شده است که باید این آب نیز مدیریت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار