مدیرکل بهزیستی قزوین : ۱۹۰ فقره تسهیلات اشتغال امسال از محل ب تبصره ماده ۱۶ قانون بودجه سال ۹۸ توسط بانک‌های استان قزوین به مددجویان بهزیستی پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۱۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 14 January 2020

بانک‌های قزوین ۱۹۰ فقره تسهیلات به مددجویان بهزیستی پرداخت کردند

به گزارش تابناک قزوین،علیرضا وارثی،مدیرکل بهزیستی قزوین اظهار داشت: ۳۱۶ پرونده پرداخت تسهیلات تاکنون به بانک‌های عامل استان ارسال شده که تاکنون ۱۹۰ فقره به ارزش ۸۰ میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.

وی کل اعتبارات تخصیص یافته به بهزیستی قزوین را ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: متاسفانه از این میزان اعتبارات، تنها ۵۲ درصد از سوی بانک‌ها جذب و پرداخت شده که این رقم سال گذشته ۷۵ درصد بود.

مدیرکل بهزیستی قزوین با انتقاد از عملکرد بانک‌های استان، تاکید کرد: یکی از مشکلات بزرگ مددجویان بهزیستی در دریافت تسهیلات بانکی، معرفی تضامین بانکی است که متاسفانه بانک‌ها در این زمینه سخت‌گیری می‌کنند.

وارثی اضافه کرد: مواردی وجود داشته که مددجوی بهزیستی پدر و مادر شاغل خود را برای ضمانت به بانک معرفی کرده و بانک نیز پاسخ داده که پدر و مادر یک ضامن محسوب می‌شوند و نیاز است ضامن‌های دیگری معرفی شود.

مدیرکل بهزیستی قزوین خاطرنشان کرد: مددجویان بهزیستی جزو اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه هستند و لازم است که نگاه ویژه‌ای از سوی بانک‌ها به این افراد لحاظ شود.

سال گذشته بیش از ۵۸ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به ۲۹۷ مددجوی تحت پوشش بهزیستی در استان قزوین پرداخت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار