سرلشکر صفوی:
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در چند سال گذشته اراده دشمن برای تغییر محاسبات مسئولان متمرکز بود اما مردم در چند روز گذشته تمام محاسبات دشمن را برهم زدند.
کد خبر: ۸۱۲۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 09 January 2020

 سرلشکر سید یحیی صفوی، دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در همایش پیشکسوتان جهاد و شهادت لشکر عاشورا که در محل ستاد سپاه عاشورا برگزار گردید، در جمع رزمندگان دفاع مقدس و نیروهای کادر سپاه با بیان نقش آفرینی تبریز در طول تاریخ معاصر ایران گفت: مردم مؤمن، هوشمند و شجاع تبریز و آذربایجان در طول تاریخ معاصر همواره ستون مستحکم استقلال ایران بوده اند و آذربایجان از گذشته دیار محبان ولایت و پیشگام و پیشقدم و خط شکن در نهضت‌ها و انقلاب‌های معاصر ایران و بطور خاص پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

سرلشکر صفوی افزود: در ماجرای ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابو مهدی المهندس و همرزمانشان، مردم تبریز محور و پیشران حرکت اصلی در کشور شدند. اقدام مردم تبریز تکثیر روح انقلابی در اتمسفر جامعه بود و تعطیلی بازار نشان از همان حرکت آشکار در مسیر انقلاب است.

وی افزود: در چند سال گذشته اراده دشمن برای تغییر محاسبات مسئولان متمرکز بود اما مردم در چند روز گذشته تمام محاسبات دشمن را برهم زدند و حماسه مردم در این چند روز تابلوی بلندی از وفاداری مردم به انقلاب اسلامی و ارزش‌های الهی بود.

سرلشکر صفوی ادامه داد: فضای عمومی آذربایجان و کشور در حادثه اخیر نشان از خیزش عمومی برای انتقام از دشمن دارد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در ادامه و در تحلیل شرایط محیط سیاسی امنیتی غرب آسیا و ایران و امریکا بیان داشت: عملیات تروریستی شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی و سردار دیگر اسلام ابو مهدی المهندس، جانشین فرماندهی نیروهای حشدالشعبی عراق نشان دهنده شکست راهبردی سیاسی، امنیتی ایالات متحده آمریکا و متحدانش در مقابل جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا است. شبکه تروریسم بین‌الملل دولتی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و موساد رژیم صهیونیستی با محاسبات و برآورد غلط طراحی و اقدام به این عمل جنایتکارانه کردند.

وی افزود: رئیس جمهور نادان آمریکا و وزیر خارجه جنایتکار و نظامی‌های تروریست آمریکا بعد از تحریم‌ها و فشارهای چند سال گذشته علیه ملت مظلوم ایران، هم اکنون به بن بست رسیده اند و دست به عملیات بزدلانه و تروریستی که خارج از عرف و قوانین بین الملل است می‌زنند و افکار عمومی مردم جهان، منطقه و افکار عمومی مردم و نخبگان آمریکا را علیه سیاست‌های آمریکا بر می‌انگیزانند.

سرلشکر صفوی ادامه داد: سیاست تحریم و فشار در مقابل اراده مصمم مردم شکست خورده است و به فضل الهی خون شهیدان ملت ایران و عراق پایمال و ضایع نخواهد شد و به برکت همین خون‌های شهیدان یک منظومه تغییرات اساسی فرهنگی، امنیتی و سیاسی در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه قدیم و جدید شکل خواهد گرفت.

منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار