کد خبر: ۸۱۱۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲ 22 August 2015

خبرگزاری تسنیم: نایب رئیس شورای اصناف کشور از سرمایه‌گذاری اصناف جهت کاهش دغدغه تولیدکنندگان داخلی خبر داد گفت: بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی گیلان به‌روزسانی می‌شود.

جلال‌الدین محمدشکریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، درباره برداشتن مالیات سنگین از کارفرما و سرمایه‌گذار، اظهارداشت: به هرمیزان که درآمد در هر‌ کسب‌وکاری بالاتر باشد، میزان تخفیف‌های مالیاتی نیز باید بیشتر شود تا شاهد فرارمالیاتی بعضی از بنگاه‌های اقتصادی نباشیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح، سرمایه‌گذار رغبت بیشتری در امر سرمایه‌گذاری خواهد داشت گفت: هنوز جمع‌بندی نهایی در این زمینه انجام نگرفته است.

نائب رئیس شورای اصناف کشور، اصلاح قوانین مالیاتی در بخش صنوف را در زمینه‌های مالیات بردرآمد و مالیات بر ارزش افزوده اعلام و خاطرنشان کرد: این قوانین نباید مدیریت محور باشد بلکه  با توجه به مسائل اقتصادی، قوانین کار و تامین اجتماعی، مالیاتی، بانک مرکزی و دستورالعمل‌های شورای پول و اعتبار، باید قانون محور و سیستمی باشد.

شکریه با بیان اینکه قانون محوری و حرکت سیستماتیک بهتر از نظام مدیریتی است تصریح کرد: تعامل با دستگاه‌های دولتی و وزارت‌خانه‌ها باید در قالب گفتمان و در مسیر واقعی و قانونی پیش روند و نباید تفسیر ناروایی از قانون داشته باشیم.

این مقام مسئول از تشکیل سرمایه‌گذاری اصناف جهت کاهش دغدغه تولیدکنندگان داخلی خبرداد و گفت: تشکیل سرمایه‌گذاری اصناف در هر دو بخش صادرات و واردات انجام خواهد شد و در تلاش هستیم تا بانک اطلاعاتی واحدهای تولیدی  را به‌روزسانی کنیم.

وی درباره صندوق بیمه اصناف، خاطرنشان کرد: این صندوق بیمه در راستای سرمایه‌گذاری شرکت‌های اصناف شکل می‌گیرد و اصناف مختلف با سرمایه خود، ابتدا در مراکز استان‌ها و سپس در تمام شهرهای کشور، سرمایه صندوق بیمه‌ای را ایجاد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف گیلان افزود: اقدامات میدانی و تحقیقاتی در زمینه پساتحریم نیز در حال انجام است تا بعد از آزادسازی دولت از دام تحریم‌ها، گرفتار واردات بعضی از کالاها نشویم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار