قزوین پایلوت اجرای طرح SBV برای اجرای برنامه واکسیناسیون علیه تمام بیماریها در دامداریهای شیری صنعتی کشور خواهد شد.
کد خبر: ۸۱۰۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۶ 02 January 2020

فاز بعدی اجرای طرح SBV برای اولین بار در کشور  در قزوین کلید خورد

به گزارش تابناک قزوین، دکتر علی صفر ماکنعلی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با  فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی گفت: در سال ۱۳۸۹ بیش از ۱۲هزار و ۸۳۰ کانون بیماری تب برفکی در کشور داشتیم.

در حال حاضر با اجرای طرح SBV بیش از ۴۲۰ میلیارد ریال صرفه جویی شده و موردی از کانون بیماری تب برفکی در گاوداریهای شیری کشور نداریم.

دکتر ماکنعلی در ادامه سفر خود به استان قزوین به همراه دکتر حمید زینالی مدیر کل دامپزشکی استان قزوین از دامداری آوین دشت و دشت رادین بازدید کرد و افزود:  از این واحد می توان به عنوان یکی از بزرگترین و پیشرفته ترین واحدهای دامداری در سطح دنیا نام برد و تصریح کرد حمایت از این واحدها باید با دید ملی صورت بگیرد.

دقیقی مالک این واحد دامداری از بکارگیری بیش از ۴۰ متخصص واجد تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا در  دامداری آوین دشت و دشت رادین خبر داد و خواستار ایجاد تسهیلات از سوی نهادهای ذیربط برای ارتباطات و مراودات بین المللی شد.

دکتر ماکنعلی همچنین بعد از ظهر امروز در جلسه مدیریت بحران استانداری قزوین شرکت کرد و استان قزوین را به عنوان یکی از قطبهای صنعت طیور کشور خائز اهمیت ذکر کرد و افزود: تولید کنندگان می بایست برای حفظ سرمایه خود کمال همکاری را با دامپزشکی داشته باشند و اجرای ضوابط بهداشتی  قرنطینه ای را جدی بگیرند

این مقام مسئول در پایان سفر خود با حضور در کمیته فنی اداره کل دامپزشکی استان قزوین نیروهایی که مستقیم در مزارع پرورش دام و طیور درگیر هستند را در مجموعه سازمان دامپزشکی غنیمت شمرد و تصریح کرد کلیه تصمیمهای ملی در سازمان دامپزشکی کشور با مشورت کارشناسان مربوطه در استانها اخذ می شود تا جنبه عملیاتی داشته باشد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار