کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت گفت: پیش بینی می‌شود حدود ۴۰ تن هویج زرد در حومه مرودشت تولید شود.
کد خبر: ۸۱۰۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ 01 January 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مریم تاج برزگر کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت با اشاره به اینکه ۵ هزار متر هویج زرد در حومه مرودشت کشت شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود از این سطح حدود ۴۰ تن هویج زرد تولید شود.

او با بیان اینکه زمان کاشت تا برداشت محصول در منطقه مرودشت به حداقل ۱۲۰ روز زمان نیاز دارد، افزود: هویج ایرانی اوایل تیرماه در منطقه کاشته می‌شود، ولی برداشت آن می‌تواند تا ابتدای فصل زمستان برحسب تقاضای بازار به تاخیر انداخته شود.

کارشناس حفظ نباتات مرکز جهاد کشاورزی حومه مرودشت ادامه داد: ریشه‌های هویج زرد به سرما مقاوم است و در خاک‌های سرد شیرین‌تر می‌شوند.

برزگر با اشاره به اینکه هویج زرد نوعی از هویج است که به آن هویج ایرانی، نرگسی یا زردک گفته می‌شود، تصریح کرد: خواص هویج ایرانی بسیار مشابه هویج معمولی است، مثل وجود ماده بتاکاروتن که در بدن به ویتامین A تبدیل می‌شود.

او بیان کرد: در حال حاضر مصرف این نوع هویج در کشورمان بسیار محدود است و بیشتر به مصرف خوراک دام می‌رسد، این در حالی است که هویج ایرانی یا نرگسی به خصوص برای کودکان بسیار مفید است و می‌توان آن را به صورت رنده شده و یا پخته در طبخ غذا‌ها استفاده کرد و یا آب این هویج را خورد.

برچسب ها: تولید ، هویج زرد ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار